annasstaff

Alla inlägg under februari 2010

Av Cronehag - 26 februari 2010 15:48

 

Husse Tobias



Matte Anna, kennelmamma inom några år :)

Av Cronehag - 26 februari 2010 15:46

 

Det här är ett gött gäng vill jag lova! Chillie älskar sin Freja och Dolly! <3

Av Cronehag - 26 februari 2010 15:35


Chillie busar loss på hundbadet i Varberg..


 

Vila i frid lilla Peggy <3 Sakna*


 

Fy 17 vad jag längtar tills det blir vår och sommar.. Sitter och kollar runt lite på sommarbilder.. ååååhh!

Av Cronehag - 26 februari 2010 15:27


Chillie har precis haft lite semester, precis som vi. Vi var i Riga fre-tis och då bodde Chillie halva tiden hos sin bästa kompis Zoso.. och halva tiden på Sjömarkens hundpensionat. Hon verkar ha haft det toppen på båda ställena! Tack Lina och Istvan att ni ville ha stumpan några dagar!   


Är de inte söta!?? Kan bara tänka mig vad de har busat för att ligga och vila så här, hahaa.. Det är annars full rulle när dessa två träffas! :)

Av Cronehag - 26 februari 2010 15:11


Fredagsmys med märgben! Syns det att det är uppskattat?? ;)


mmm... Chillie njuter <3



Både igår och idag har det varit tråkigt väder ute. Inget bra staff väder, om man säger så ;) Blött och slaskigt, så att tassarna blir kalla.. Inget för Chillie, som hellre spenderar tiden inomhus då! Har försökt att aktivera henne lite innomhus istället genom att gömma ben på olika ställen i lägenheten.. Hon tycker det är såå roligt att leta gömda ben och godisar! <3

Av Cronehag - 9 februari 2010 21:21

Målet med min avel är att få fram friska, sunda hundar med bra mentaliet.


Jag viger inte mitt liv åt utställning, utan fokuserar mer på att hundarna jag använder i avel är rasstypiska, med bra hälsa och temperament.


Jag kommer att röntga och ögonlysa alla hundar jag kommer använda i avel. I dagsläget har jag ju bara min Chillie, men planer finns på tillökning i familjen ;)

Jag kommer även vara noga med att avelstikarna är L2Hga clear, samt mentaltestade.


Jag kommer att vara noga med vart mina kommande valpar hamnar. Barnfamiljer kommer att ha förtur, då staffen är en ras som älskar barn!


Du som valpköpare kommer kunna vända dig till mig vid frågor och problem under hela tiden som hundägare. Jag kommer att lägga ner min själ i att du som valpköpare ska bli nöjd med din STAFFORDSHIRE BULLTERRIER! Jag har fullkomligt fastnat för rasen, och hoppas att du kommer att göra detsamma om det är din första staff.


Jag kommer att ha lite önskemål från dig som valpköpare, för att följa upp mina kullar. Det är även till stor nytta för ditt eget hundägande att göra följande:


Röntga din hund

Ögonlys

MH-testa


Av Cronehag - 9 februari 2010 15:40

Plodder's Saliga Nita

S61486/2007


AD: ua (armbågsleder)

HD: B   (höftleder)

Öga: ua

L2Hga: Gen Clear

Känd mental status (2:a i skott)

Flertalet HP, 1 BIM får fin kritik!


Chillie är en mycket trevlig tik. Hon är frammåt och orädd precis som en staffe ska vara. Hon är följsam och uppmärksam på oss; och väldigt kontaktsökande..


Det bästa hon vet är att få springa lös och leka med andra hundar. Då riktigt lyser Chillie av glädje! Det är så härligt att se! :) Men lika aktiv som hon är, lika lugn är hon innomhus. Inne vill hon bara ligga så nära det bara går i famnen och mysa. Eller vid fötterna när man lagar mat.. Hon vill hela tiden vara med "där det händer".. Och det är ganskta typiskt för staffar. De älskar människor och fysisk kontakt!Mysigt*


Chillie älskar barn. Det gör alla staffar. De kallas till och med nanny dog, i sitt hemland England. Hon har ingen vakt i sig, vilket jag anser är en MYCKET positiv egenskap. Hon bryr sig inte det minsta om sin matskål om det är andra hundar hemma, eller sina leksaker.. Hon kan ligga och äta märgben med barn och andra hundar runt omkring sig utan att hon säger ett ljud. Hon kommer till och med med benen till oss och vill ligga i knät och äta.. haha hon är underbar vår lilla staffetjej! Man kan lita på henne till 100% i alla lägen, förrutom vid inkallning när något annat är roligare ;)


Vad kan jag mer berätta om Chillie? Jag har tränat lite lydnad med henne. Började med en valpkurs, fortsatte med en fortsättningskurs i vardagslydnad. Efter det körde vi en kurs i lydnads klass 1. Men fokus har aldrig legat på tävling, utan vi tränar bara lite för skojjs skull. Vi kör även mycket person sök när vi är ute i skogen på våra promenader, samt uppletande av föremål..


Staffar älskar att jobba. De är framgångsrika såväl på agilitybanorna som inom bruks.


Det var lite om min fina avelstik! Vid fler frågor kontakta mig gärna!

Av Cronehag - 9 februari 2010 15:32

Ja då har man startat en ny blogg.. Ny blogg nya möjligheter :) Tanken med hela den här bloggen är att man ska kunna följa tankar och planeringar kring avelsarbetet jag precis ska starta.. Kommer att föda upp Staffordshire bullterrier i liten skala och min första kull är planerad till Augusti i år... Det ska bli så roligt!

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards