annasstaff

Direktlänk till inlägg 9 februari 2010

Grundläggande avelsinfo

Av Cronehag - 9 februari 2010 15:40

Plodder's Saliga Nita

S61486/2007


AD: ua (armbågsleder)

HD: B   (höftleder)

Öga: ua

L2Hga: Gen Clear

Känd mental status (2:a i skott)

Flertalet HP, 1 BIM får fin kritik!


Chillie är en mycket trevlig tik. Hon är frammåt och orädd precis som en staffe ska vara. Hon är följsam och uppmärksam på oss; och väldigt kontaktsökande..


Det bästa hon vet är att få springa lös och leka med andra hundar. Då riktigt lyser Chillie av glädje! Det är så härligt att se! :) Men lika aktiv som hon är, lika lugn är hon innomhus. Inne vill hon bara ligga så nära det bara går i famnen och mysa. Eller vid fötterna när man lagar mat.. Hon vill hela tiden vara med "där det händer".. Och det är ganskta typiskt för staffar. De älskar människor och fysisk kontakt!Mysigt*


Chillie älskar barn. Det gör alla staffar. De kallas till och med nanny dog, i sitt hemland England. Hon har ingen vakt i sig, vilket jag anser är en MYCKET positiv egenskap. Hon bryr sig inte det minsta om sin matskål om det är andra hundar hemma, eller sina leksaker.. Hon kan ligga och äta märgben med barn och andra hundar runt omkring sig utan att hon säger ett ljud. Hon kommer till och med med benen till oss och vill ligga i knät och äta.. haha hon är underbar vår lilla staffetjej! Man kan lita på henne till 100% i alla lägen, förrutom vid inkallning när något annat är roligare ;)


Vad kan jag mer berätta om Chillie? Jag har tränat lite lydnad med henne. Började med en valpkurs, fortsatte med en fortsättningskurs i vardagslydnad. Efter det körde vi en kurs i lydnads klass 1. Men fokus har aldrig legat på tävling, utan vi tränar bara lite för skojjs skull. Vi kör även mycket person sök när vi är ute i skogen på våra promenader, samt uppletande av föremål..


Staffar älskar att jobba. De är framgångsrika såväl på agilitybanorna som inom bruks.


Det var lite om min fina avelstik! Vid fler frågor kontakta mig gärna!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cronehag - 31 augusti 2013 16:00

Våren och sommaren är nu förbi. Lille Caspian tar all min tid, men fredagarna har ändå gått i hundarnastecken. Det har fungerat förvånandsvärt bra att ha med Caspian på hundträningarna. Det har mest fokuserats på agilityn nu i sommar. Men lydnaden ha...

Av Cronehag - 7 maj 2013 19:45


  Caspian och Chillie    

Av Cronehag - 7 maj 2013 17:45

              Vi har så roligt tillsammans, jag och denna vackra hund    ...

Av Cronehag - 25 februari 2013 11:30

      Varje fredag träffas jag och två kompisar och tränar i en lokal, med våra staffar. Ja, vi har faktiskt staffar allihop och inte bara en utan två stycken var! :) Elin har även med sig lilte bonus hundar ibland, eftersom hon har kennel och...

Av Cronehag - 18 januari 2013 12:30

Ja nu har det hänt grejjerr här vill jag lova! 12-12-12 föddes nämligen vår prins! En månad för tidigt ville han kika ut! 2175 g och 44 cm lång (eller aa kort!) ;) Han är en snäll liten pojk, men han har dåliga sovrutiner vilket innebär att jag vissa...

Skapa flashcards