annasstaff

Direktlänk till inlägg 9 februari 2010

Målsättningar

Av Cronehag - 9 februari 2010 21:21

Målet med min avel är att få fram friska, sunda hundar med bra mentaliet.


Jag viger inte mitt liv åt utställning, utan fokuserar mer på att hundarna jag använder i avel är rasstypiska, med bra hälsa och temperament.


Jag kommer att röntga och ögonlysa alla hundar jag kommer använda i avel. I dagsläget har jag ju bara min Chillie, men planer finns på tillökning i familjen ;)

Jag kommer även vara noga med att avelstikarna är L2Hga clear, samt mentaltestade.


Jag kommer att vara noga med vart mina kommande valpar hamnar. Barnfamiljer kommer att ha förtur, då staffen är en ras som älskar barn!


Du som valpköpare kommer kunna vända dig till mig vid frågor och problem under hela tiden som hundägare. Jag kommer att lägga ner min själ i att du som valpköpare ska bli nöjd med din STAFFORDSHIRE BULLTERRIER! Jag har fullkomligt fastnat för rasen, och hoppas att du kommer att göra detsamma om det är din första staff.


Jag kommer att ha lite önskemål från dig som valpköpare, för att följa upp mina kullar. Det är även till stor nytta för ditt eget hundägande att göra följande:


Röntga din hund

Ögonlys

MH-testa


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cronehag - 31 augusti 2013 16:00

Våren och sommaren är nu förbi. Lille Caspian tar all min tid, men fredagarna har ändå gått i hundarnastecken. Det har fungerat förvånandsvärt bra att ha med Caspian på hundträningarna. Det har mest fokuserats på agilityn nu i sommar. Men lydnaden ha...

Av Cronehag - 7 maj 2013 19:45


  Caspian och Chillie    

Av Cronehag - 7 maj 2013 17:45

              Vi har så roligt tillsammans, jag och denna vackra hund    ...

Av Cronehag - 25 februari 2013 11:30

      Varje fredag träffas jag och två kompisar och tränar i en lokal, med våra staffar. Ja, vi har faktiskt staffar allihop och inte bara en utan två stycken var! :) Elin har även med sig lilte bonus hundar ibland, eftersom hon har kennel och...

Av Cronehag - 18 januari 2013 12:30

Ja nu har det hänt grejjerr här vill jag lova! 12-12-12 föddes nämligen vår prins! En månad för tidigt ville han kika ut! 2175 g och 44 cm lång (eller aa kort!) ;) Han är en snäll liten pojk, men han har dåliga sovrutiner vilket innebär att jag vissa...

Ovido - Quiz & Flashcards