annasstaff

Direktlänk till inlägg 18 mars 2010

Utställningsskräck

Av Cronehag - 18 mars 2010 22:01

 

Funderar på att bli lite flitigare på att ställa min fina staffe tjej! I mina ögon har hon stora potential om bara jag kunde vara lite duktigare på att ställa henne. Jag skulle behöva en handler! Så nu efterlyser jag en handler, här och nu.. ;) Jag blir så himla nervös varje gång.. But why? kanske ni tänker.. och i ärlighetens namn så vet jag inte! Jag vet ju att jag har en fin hund i andra änden kopplet, men ändå bli jag likt förbaskat som ett darrande asplöv varje gång det blir vår tur att gå in i ringen.. Känner mig så uttittad på nåt sätt.. Men skärpning på den fronten tror jag!


Här är i alla fall en bild från en officiell utsällning på Ryda.. Jag och Chillie näst längst till höger... Ser roligt ut! :)

 
 
Pia Schröder

Pia Schröder

18 mars 2010 22:12

Utställningsnerver SKA man ha och uttittad ska man bli. Klä dig på ett sätt som framhäver din hunds färg, sätt näsan i vädret och bestäm dig för att du har världens vackraste hund så kommer allt att gå kalas!

http://www.wesaborg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cronehag - 31 augusti 2013 16:00

Våren och sommaren är nu förbi. Lille Caspian tar all min tid, men fredagarna har ändå gått i hundarnastecken. Det har fungerat förvånandsvärt bra att ha med Caspian på hundträningarna. Det har mest fokuserats på agilityn nu i sommar. Men lydnaden ha...

Av Cronehag - 7 maj 2013 19:45


  Caspian och Chillie    

Av Cronehag - 7 maj 2013 17:45

              Vi har så roligt tillsammans, jag och denna vackra hund    ...

Av Cronehag - 25 februari 2013 11:30

      Varje fredag träffas jag och två kompisar och tränar i en lokal, med våra staffar. Ja, vi har faktiskt staffar allihop och inte bara en utan två stycken var! :) Elin har även med sig lilte bonus hundar ibland, eftersom hon har kennel och...

Av Cronehag - 18 januari 2013 12:30

Ja nu har det hänt grejjerr här vill jag lova! 12-12-12 föddes nämligen vår prins! En månad för tidigt ville han kika ut! 2175 g och 44 cm lång (eller aa kort!) ;) Han är en snäll liten pojk, men han har dåliga sovrutiner vilket innebär att jag vissa...

Ovido - Quiz & Flashcards