annasstaff

Direktlänk till inlägg 26 september 2010

Hur har vi det på fjällgatan??

Av Cronehag - 26 september 2010 19:35

....FULLT ÖS! Nu promenerar valparna på våra nerver endel haha... De är sååååå busiga! Kunde aldrig föreställa mig hur mycket bus det finns i 6 st 2 kilos klumpar! Men lika jobbigt som det är ibland, särskilt när jag ska sova efter att ha jobbat mina nätter; lika ROLIGT och MYSIGT är det också! Men GUD vad de busar allså! Och gör upp om rang.. Det morras, brottas, bits, skälls.. ja listan kan göras lång ;)


Med andra ord: De är sötast när de sover ;) haha... lite ironi..


Förstår att ni vill se bilder från utomhusvistelserna, men grejjen är att det inte hunnits med att fota utomhus.. Det är fullt upp att hålla kolla på alla valparna som springer överallt! ... Men det kommer... tror jag... ;) Ni får nöja er med lite bilder här innifrån så länge.. ;)


Pandora snuttar lite... Finns inte så mkt mjölk kvar nu, vi försöker vänja av dem! De diar 1 gång om dagen nu, men snart ska vi dra ner det till 0 gånger.... Grejjen är bara att Chillie fortfarande VILL dia dem.. Vi har ju höjt upp "grinden" så att hon inte kan hoppa in, men då har hon kommit på en smart idé, hon är inte dum! Hon hoppar upp på soffkanten och hoppar in i hagen, uppifrån!! Så nu får vi passa på henne hela tiden.. Hon är verkligen inte trött på sina valpar, som endel andra tikar blir.. Sötnosan! <3


  Så här ser det ut, fast 100 gånger intensivare, när man ropar "heeej valparna"

De är galna små monster!


  Ejja vill ur hagen.. Oookeejj då! ;)


Dags för lite frulle...Navi är mer nyfiken på mig och kameran, det är därför hon saknas på bilden... Nyfiken i en strut ;)

 

Tussi gillar att bita på ben.. Yummii :)


       

Toruk, eller förlåt; jag menar Ezze :)


Och sist men INTE minst, utan störst; Navi :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cronehag - 31 augusti 2013 16:00

Våren och sommaren är nu förbi. Lille Caspian tar all min tid, men fredagarna har ändå gått i hundarnastecken. Det har fungerat förvånandsvärt bra att ha med Caspian på hundträningarna. Det har mest fokuserats på agilityn nu i sommar. Men lydnaden ha...

Av Cronehag - 7 maj 2013 19:45


  Caspian och Chillie    

Av Cronehag - 7 maj 2013 17:45

              Vi har så roligt tillsammans, jag och denna vackra hund    ...

Av Cronehag - 25 februari 2013 11:30

      Varje fredag träffas jag och två kompisar och tränar i en lokal, med våra staffar. Ja, vi har faktiskt staffar allihop och inte bara en utan två stycken var! :) Elin har även med sig lilte bonus hundar ibland, eftersom hon har kennel och...

Av Cronehag - 18 januari 2013 12:30

Ja nu har det hänt grejjerr här vill jag lova! 12-12-12 föddes nämligen vår prins! En månad för tidigt ville han kika ut! 2175 g och 44 cm lång (eller aa kort!) ;) Han är en snäll liten pojk, men han har dåliga sovrutiner vilket innebär att jag vissa...

Ovido - Quiz & Flashcards