annasstaff

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2010

Tiden går alldeles för fort!

Av Cronehag - 3 oktober 2010 15:15

Tycker tiden går för fort! Känner mig nästan lite ledsen i ögat när jag jämför dessa 2 bilder på lilla Neytiri.. Åhh vad jag önskar att valptiden var längre! Den tiden är sååå mysig!Full av bus, rackartyg och jäkelskap men åååååååh så mysig!


           


Vi kan inte bestämma oss, vilket namn vi ska ha på vår lilla tös. Hon heter ju Neytiri för oss, och har gjort det i 7 veckor nu.. Men samtidigt tycker vi att det är lite långt, just i träningssammanhang... Tiri kallar vi ju henne iof, men jag tycker Panda är gulligt med... Med tanke på teckningen på huvudet ;)


Panda, Neytiri, Panda, Neytiri, Panda, Neytiri???

 
 
Ingen bild

Sofia

3 oktober 2010 17:46

Hon är ju bara för söt ju. :)

Tycker båda namnen är supergulliga och passar henne kanon.

Det som var lite bättre med Panda är ju kanske att det kanske blir lättare för vovvarna att skilja på än Chillie å Tiri.

Vi har bestämt oss för Nomi nu iaf. :)

Cronehag

3 oktober 2010 18:29

Ja precis... När man ropar Tiri, så reagerar Chillie har jag märkt, så kan ju bli lite jobbigt framöver...Men vi får klura på detta.. Tobbe gillar Tiri mest och jag Panda.. haha ;)

Jasså det blir Nomi :) Jätte fint namn, passar henne perfekt! Lilla Nomi.. :) Nedräkningen har börjat eller? ;) Nu är det inte ens en vecka kvar tills ni får hem er lilla Nomi.. Spännande att se vad Ayla tycker om denna lilla busiga familjemedlem?! :)

 
Ingen bild

Sofia

3 oktober 2010 18:50

Jo, iaf jag är grymt nöjd med namnet :)

Jodu, nu längtar vi i massor. Tiden går så grymt sakta. Men snart snart... :)

Vi tar nog med oss Ayla så dom får mötas redan ute där innan vi åker. Tänkte att det kunde vara trevligt för er också att träffa storasyster. :)
Ayla kommer bli glad, det finns det ingen oro över. Visst, hon kommer kanske tycka hon är lite tråkig och jobbig tills hon blir nog stor att busa ordentligt med. :)

Cronehag

3 oktober 2010 19:44

Ska bli jätte kul att få träffa Ayla! Vi kan ju gå upp till fotbollsplanen precis här ovanför, innan ni ska åka hem, så kan de bekanta sig lite med varandra... skulle vara så kul att få se när de möts första gången! ;)

 
Lena

Lena

3 oktober 2010 18:54

Snacka om sötnöt...
Min väninna har en "engelsk staffordshield bullterrier"( stavningen :S ) o han e så söt o busig ,o redan 8½ mån gammal , bild finns på honom på inlägg 23sep-10.
Lycka till med namnet nu ?
// Lena

http://miniphoenix.bloggplatsen.se

Cronehag

3 oktober 2010 19:41

:) Vad fin har var! Redan så biffig, 18,5 kg?! Shit, han kommer bli kanon fin! :)

Tack tack, ja vi får väl se vad det blir för namn ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cronehag - 31 augusti 2013 16:00

Våren och sommaren är nu förbi. Lille Caspian tar all min tid, men fredagarna har ändå gått i hundarnastecken. Det har fungerat förvånandsvärt bra att ha med Caspian på hundträningarna. Det har mest fokuserats på agilityn nu i sommar. Men lydnaden ha...

Av Cronehag - 7 maj 2013 19:45


  Caspian och Chillie    

Av Cronehag - 7 maj 2013 17:45

              Vi har så roligt tillsammans, jag och denna vackra hund    ...

Av Cronehag - 25 februari 2013 11:30

      Varje fredag träffas jag och två kompisar och tränar i en lokal, med våra staffar. Ja, vi har faktiskt staffar allihop och inte bara en utan två stycken var! :) Elin har även med sig lilte bonus hundar ibland, eftersom hon har kennel och...

Av Cronehag - 18 januari 2013 12:30

Ja nu har det hänt grejjerr här vill jag lova! 12-12-12 föddes nämligen vår prins! En månad för tidigt ville han kika ut! 2175 g och 44 cm lång (eller aa kort!) ;) Han är en snäll liten pojk, men han har dåliga sovrutiner vilket innebär att jag vissa...

Ovido - Quiz & Flashcards