annasstaff

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2010

Mysiga dagar...

Av Cronehag - 11 oktober 2010 21:59

Ja det har vi och ni valpköpare just nu, vad jag har förstått när vi har hörts av.. Det verkar gå kanon för er allihop! Roligt :) Blir helt varm innombords när ni skickar bilder/mms/meddelanden/ringer och berättar hur det har gått och hur ni har det.. Det känns så roligt att höra att valparna verkar vara trygga och finna sig bra i denna nya omställning, som det faktiskt är. Tänk vilken omställning för valparna! Från att ha levt ett liv tillsammans med mor, syskon och personer de känner väl, till att slungas ut helt "ensamma" till sina nya hem där det finns andra hundar/katter och helt nya miljöer.. Helt otroligt att de finner sig till ro så bra egentligen! :) Mina älskade puppys, de är sååå duktiga! stolt*


Här är några bilder på hur vi har det.. Det är nytt för oss också, just att ha 2 hundar. Jag har iof haft 2 hundar samtidigt innan, men då gällde det en lasahapso tik på 12 år och en liten cockerspaniel valp. Lasahapson Flisa, var inte ett dugg intresserad av valpen och de brydde sig liksom inte alls om varandra. Här är det helt annat.. Chillie har blivit som en valp igen.. Hon busar, hämtar leksaker, piper med sina pipisar och är allmänt busig hela tiden.. För att inte tala om hur hon busar med Tiri (eller vad hon nu ska heta, jag vill nu Vilda, övertalning pågår ;) Men man lär sig något nytt hela tiden, hur det är att leva med en flock, såå intressant! :)


           

   


Behöver jag säga att hon INTE gillar att ha på sig täcke? haha...

 
 
Elin Lilja

Elin Lilja

13 oktober 2010 16:43

Grattis till din första alldeles underbara valpkull!
Vilka små stjärnor det kommer blir:)
Vilda tycker jag är ett kanonnamn!! kan inte vara mer passande till en staff;)
Och vad söt hon är! henne får du hålla hårt i för jag blir stöldbenägen;);)
Hoppas vi kan ses snart!
Stor kram

http://www.minstaff.com

Cronehag

13 oktober 2010 23:09

Tack :) Det har varit otroligt roligt det här! Lätt, min största upplevelse i hela mitt liv =)

Ja det lutar åt Vilda.. Tycker också det är passande för en staff, haha ;)

Ja jag hoppas också vi kan ses snart.. Och socialträna lilla Vilda med dina hundar :) Vi får höras! kram på dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cronehag - 31 augusti 2013 16:00

Våren och sommaren är nu förbi. Lille Caspian tar all min tid, men fredagarna har ändå gått i hundarnastecken. Det har fungerat förvånandsvärt bra att ha med Caspian på hundträningarna. Det har mest fokuserats på agilityn nu i sommar. Men lydnaden ha...

Av Cronehag - 7 maj 2013 19:45


  Caspian och Chillie    

Av Cronehag - 7 maj 2013 17:45

              Vi har så roligt tillsammans, jag och denna vackra hund    ...

Av Cronehag - 25 februari 2013 11:30

      Varje fredag träffas jag och två kompisar och tränar i en lokal, med våra staffar. Ja, vi har faktiskt staffar allihop och inte bara en utan två stycken var! :) Elin har även med sig lilte bonus hundar ibland, eftersom hon har kennel och...

Av Cronehag - 18 januari 2013 12:30

Ja nu har det hänt grejjerr här vill jag lova! 12-12-12 föddes nämligen vår prins! En månad för tidigt ville han kika ut! 2175 g och 44 cm lång (eller aa kort!) ;) Han är en snäll liten pojk, men han har dåliga sovrutiner vilket innebär att jag vissa...

Ovido - Quiz & Flashcards