annasstaff

Direktlänk till inlägg 29 november 2010

Imponerad!

Av Cronehag - 29 november 2010 14:42

Jag är otroligt imponerad av Vilda. Hon är så lättlärd och arbetsvillig! Har aldrig tidigare haft en valp som är så taggad för träning och för att lära sig nya saker.. Det går på minde än 5 min, så kan hon nya kommandon.. Klockren! Men ska försöka att bromsa mig lite.. jag blir ju väldigt taggad till träning när hon är så duktig som hon är men man får inte glömma av att hon är så liten som hon faktiskt är.. Vi har lång tid framför oss...


I dagsläget kan hon:


* sitt (utan vägledning)

* ligg (utan vägledning)

* hopp

* tass

* sitt vackert

* rulla

* kryp

* puss

* vänta

* stanna kvar

* inkallning med avslutande fotposition

* gå fot

* loss


Det jag är mest impad av är att hon redan kan stanna kvar, medans jag går 10-15 meter bort med ryggen vänd mot henne, sitter kvar medans jag tittar på henne, för att sedan komma på inkallning i världens fart. Lydnadsklass 1, här kommer vi! ;) Vad roligt det är med hundträning!


Jag kör ju lite lydnad med Chillie också, men mest på skojj.. Har inte varit så petig i lydnadsträningen med henne, så alla moment i klass 1, görs lite slarvigt.. och har inte brytt mig om att finslipa heller.. Huvudsaken har varit att aktivera henne och ha skojj ihop, men tror faktiskt att jag ska satsa på träningen med Vilda och kanske till och med tävla framöver.. Har alltid varit lite rädd för det här med tävling, sitter i sen barndomen då jag skulle tävla i dressyr; men väl inne i manegen blev jag så nervös att jag glömde av hela det inlärda programmet, vilket resulterade i en sista placering.... Så det här med tävling har aldrig varit min grej, har blivit kallsvettig vid bara tanken.. ;) Men man kan ju ändra sig... Har även tänkt att köra agility med henne, börjar kurs hösten 2011 då hon är lite över 1 år... Agility är så påfrestande för kroppen, så man får inte börja med det förräns då..


Men nu ska jag inte blicka frammåt utan bara njuta av den underbara valptiden ihop med min sötnos!


  Föremålsintresset är stort, vilket är kanon i träningssammanhang. Ska använda mig mest av lek som belöning hade jag tänkt, vilket redan är hur uppskattat som heldst ;) Den här leksaken som är på bilden är kanon att kampa med, den är egentligen Chillies, som hon fick i födelsedagspresent av Ejjas matte och husse, och båda hundarna äälskar denna magra räv! ;) Tack för den!!! hihi..

 
 
Ingen bild

Sofia och Nomi

14 december 2010 12:13

Vad roligt att det går lika kanon för er med träningen. Nomi är också grymt lättlärd å älskar träna.
Och så otroligt fin Vilda börjar bli. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cronehag - 31 augusti 2013 16:00

Våren och sommaren är nu förbi. Lille Caspian tar all min tid, men fredagarna har ändå gått i hundarnastecken. Det har fungerat förvånandsvärt bra att ha med Caspian på hundträningarna. Det har mest fokuserats på agilityn nu i sommar. Men lydnaden ha...

Av Cronehag - 7 maj 2013 19:45


  Caspian och Chillie    

Av Cronehag - 7 maj 2013 17:45

              Vi har så roligt tillsammans, jag och denna vackra hund    ...

Av Cronehag - 25 februari 2013 11:30

      Varje fredag träffas jag och två kompisar och tränar i en lokal, med våra staffar. Ja, vi har faktiskt staffar allihop och inte bara en utan två stycken var! :) Elin har även med sig lilte bonus hundar ibland, eftersom hon har kennel och...

Av Cronehag - 18 januari 2013 12:30

Ja nu har det hänt grejjerr här vill jag lova! 12-12-12 föddes nämligen vår prins! En månad för tidigt ville han kika ut! 2175 g och 44 cm lång (eller aa kort!) ;) Han är en snäll liten pojk, men han har dåliga sovrutiner vilket innebär att jag vissa...

Ovido - Quiz & Flashcards