annasstaff

Alla inlägg den 8 juli 2010

Av Cronehag - 8 juli 2010 23:48

  Tänkte jag skulle lägga upp 1 bild i veckan från och med nu, så man kan jämföra magen.. Kanske är kul för er kära valpspekulanter? Skulle i alla fall jag tyckt om det var jag som väntade på min hundbebis ;)

Kan ju inte påstå att det syns så mycket ännu, bara matte och husse som inbillar sig att vi ser lite på magen. Men med den dåliga aptiten Chillie har just nu (äter ingenting!) så borde ju magen vara mer insjunken om det inte fanns nån där?! :)

Av Cronehag - 8 juli 2010 23:40

  Jag skrev ju i förra inlägget hur trött Chillie är. Här har vi ett bildbevis på det..haha.. Mina syskons barn älskar att busa, klappa, mata och kela med Chillie. I vanliga fall är Chillie engagerad och bara ääälskar deras intensiva uppmärksamhet. Inte för att hon inte älskar det nu med, men det tar uppenbarligen på krafterna att ha bebisar i magen ;) Efter en stunds mys med barnen, var det sova i gräset som gällde, liggandes på RYGG, med stojj och bus runtomkring.. Det har aldrig hänt innan, under hennes snart 3 år!


Av Cronehag - 8 juli 2010 23:18

Då var vi hemkomna från några dagar i Varberg.. Vi har mest tagit det lungt på vår lilla mini semester, med tanke på hur trött vår lilla tös är.. Vi bodde grannar med ett par som hade 2 hundar.. "Gud vad roligt, då har Chillie någon att busa med" tänkte vi när vi kom dit.. SHIII fick vi! haha hon var så trött, så hon bara låg och viladade.. Lilla snuttan* Det märks tydligt på henne att hon inte är som hon brukar, så nog fasen har det tagit sig. Men man ska inte ropa hej än... Mycket kan hända innan det är beräknat. Fostren kan nämligen "absorberas" i kroppen om hunden utsätts för psykisk eller fysisk stress. Så nu blir det till att ta lugna, härliga skogspromenader och bara försöka vara hemma så mycket som möjligt så hon får vila...

Korten nedan är på Chillie nyfunna, lugna vänner Bamse och Zelma, härligt gäng!

     

Skapa flashcards