annasstaff

Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Cronehag - 18 februari 2011 15:34

Teyas matte Sofia, hälsar att Teya mår toppen! Och att trots den bitande kylan, så är hon inte så frusen.. Idag hade de bara -10 grader, vilket anses som varmt i Arvidsjaur ;) haha...


Hon ser fin ut lilla tjejjen! <3

 

Av Cronehag - 18 februari 2011 15:17

   

Efter min skola idag, drog jag och hundarna iväg till skogen som vanligt.. Det var otorligt vackert och härligt idag, och trots kylan (-3) så kändes det att det var vår i luften. Vi stannade till vid en bänk och tränade passitivitet. Något som jag för övrigt tränar alldeles för lite med mina hundar...:/ Det brukar för det mesta bli full fart på promenaderna, med bus, upplet och sökövningar. För att inte tala om Chillies kottlek med Vilda. Den är jobbig kan jag meddela.. Chillie tar hela munnen full med kottar och kutar som en idiot så inte Vilda ska få tag i henne... Just i det tillfället lyssnar inte Chillie något vidare på inkallning..... jädra jycke ;) Så det håller vi på att träna på nu, att oavsett kottlek eller inte så ska man komma när matte ropar.. ;) Jag har att göra kan jag lova! haha... Vilda däremot är jätte duktig.. Hur roligt hon än har med något annat av naturens alla leksaker (läs pinnar, kottar) så kommer hon alltid som ett skott när man ropar på henne.. Det gillas =)

Ovido - Quiz & Flashcards