annasstaff

Direktlänk till inlägg 9 september 2011

Bildserie....

Av Cronehag - 9 september 2011 01:42



Såhär ser det ut när jag sitter vid datorn. Först tigger Vilda om att komma upp i knät, men det brukar bli lite tungt och jobbigt efter en stund så då får hon sitta i den andra stolen....där hon kan mysa med Kompis!


Efter en stund i stolen vill hon upp på bordet, vilket hon hoppar upp på själv, försiktigt så att hon inte trampar på Kompis... och där blir hon sittande... där har hon utkik över Kompis, Hampis (som är i en bur till höger om datorn) och mig.

  ....och när hon pussat på mina händer, tvättat rent kompis öron och kikat tillräckligt mycket på Hampis, så somnar hon såhär...  Hon är ett riktigt charmtroll den här hunden och jag är SÅ glad att jag tillslut bestämde mig för att ha kvar henne. Efter vinterns turbulens, så hade jag faktiskt planer på att sätta ut Vilda på foder. MEN vilken tur att jag inte gjorde det! Hon charmar allt och alla med sitt oskyldiga, lite vilsna utstrålning och får mig till ett gott skratt minst 5 gånger om dagen :)


Lilla, lilla "beeebis"   


På söndag drar agilityn igång och det ska bli så himla roligt! Tror Vilda kan bli jätte duktig om jag bara är tillräckligt engagerad. Hon är otroligt lättlärd och arbetsvillig och det är ett nöje att jobba med henne. Hon ser (nästan) alltid mig som den roligaste som finns och lyssnar på minsta lilla kommando eller rörelse jag gör när vi har "tränat in oss". I början är såklart alla andra hundar och människor väldigt intressanta, men då sitter vi bara på planen och kikar på alla så att det inte blir så intressant längre och sen kör vi och då har jag hennes fulla uppmärksamhet, det bara finns där, inget jag egentligen har tränat mycket på, vilket ju såklart känns väldigt roligt!


Nu väntar sängen och snart är det FREEDAG! Älskar fredagar! :)) Kram på er

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cronehag - 31 augusti 2013 16:00

Våren och sommaren är nu förbi. Lille Caspian tar all min tid, men fredagarna har ändå gått i hundarnastecken. Det har fungerat förvånandsvärt bra att ha med Caspian på hundträningarna. Det har mest fokuserats på agilityn nu i sommar. Men lydnaden ha...

Av Cronehag - 7 maj 2013 19:45


  Caspian och Chillie    

Av Cronehag - 7 maj 2013 17:45

              Vi har så roligt tillsammans, jag och denna vackra hund    ...

Av Cronehag - 25 februari 2013 11:30

      Varje fredag träffas jag och två kompisar och tränar i en lokal, med våra staffar. Ja, vi har faktiskt staffar allihop och inte bara en utan två stycken var! :) Elin har även med sig lilte bonus hundar ibland, eftersom hon har kennel och...

Av Cronehag - 18 januari 2013 12:30

Ja nu har det hänt grejjerr här vill jag lova! 12-12-12 föddes nämligen vår prins! En månad för tidigt ville han kika ut! 2175 g och 44 cm lång (eller aa kort!) ;) Han är en snäll liten pojk, men han har dåliga sovrutiner vilket innebär att jag vissa...

Skapa flashcards