annasstaff

Direktlänk till inlägg 15 november 2011

Slut på agilityn...

Av Cronehag - 15 november 2011 21:45

...för i år. Skit trist. Alla hindren är borttagna från klubbplanen. Men det är bara att hålla ut till i vår då det drar igång igen. Istället får vi satsa på lydnadsträning istället. Vilket jag tycker är lite halvtråkigt. Vissa moment är ju självklart roliga, men det blir sånt himla tragglande att jag oftast tappar gnisan... Men jag ska ge det ett ärligt försök. Var uppe en sväng på klubben innan idag och tränade både Chillie och Vilda. Chillie är väldigt egen, man måste vara super rolig hela tiden för att få hela hennes engagemang. Och ibland är hon lite svårmotiverad, då leksak inte alltid är rolig belöning enligt henne. Inte heller godis. Det är lite olika det där, vilket humör hon är på ;) Vilda däremot älskar alla sorters belöningar. Det är tacksamt att träna med en hund som gör ALLT för att få sin belöning. Träningen blir så glädjefylld, precis som den ska vara :) Mina hundar är så olika och det är SÅ charmigt!



Detta moment i lydnaden älskar Chillie. Hon fullkomlig flyger över hoppet in i fotposition. Härliga Chillie!


    Två nytränade tjejjer, som väntar på sin promenad.

Här på Borås brukshundsklubb håller vi till mycket på vår lediga tid.


Vilket härligt liv vi lever, vår lilla flock!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cronehag - 31 augusti 2013 16:00

Våren och sommaren är nu förbi. Lille Caspian tar all min tid, men fredagarna har ändå gått i hundarnastecken. Det har fungerat förvånandsvärt bra att ha med Caspian på hundträningarna. Det har mest fokuserats på agilityn nu i sommar. Men lydnaden ha...

Av Cronehag - 7 maj 2013 19:45


  Caspian och Chillie    

Av Cronehag - 7 maj 2013 17:45

              Vi har så roligt tillsammans, jag och denna vackra hund    ...

Av Cronehag - 25 februari 2013 11:30

      Varje fredag träffas jag och två kompisar och tränar i en lokal, med våra staffar. Ja, vi har faktiskt staffar allihop och inte bara en utan två stycken var! :) Elin har även med sig lilte bonus hundar ibland, eftersom hon har kennel och...

Av Cronehag - 18 januari 2013 12:30

Ja nu har det hänt grejjerr här vill jag lova! 12-12-12 föddes nämligen vår prins! En månad för tidigt ville han kika ut! 2175 g och 44 cm lång (eller aa kort!) ;) Han är en snäll liten pojk, men han har dåliga sovrutiner vilket innebär att jag vissa...

Ovido - Quiz & Flashcards