annasstaff

Direktlänk till inlägg 27 november 2011

Två fina flickor...

Av Cronehag - 27 november 2011 01:00




Har jag fått mms ifrån. Teya uppe i norr mår bra hälsar hennes matte, men de längtar tydligen efter snön... ööööhh? ;) Alla är vi olika och tur är väl det.. Flocken i Borås längtar INTE efter snön, nej usch och fy, den får gärna lysa med sin frånvaro ett bra tag till! ;)


Hon är så bedårande, Teya!



   

Ejja älskar den här "lek&bus lådan", fick jag informerat om igår. Haha, jag älskar galna små staffe upptåg! Det är så charmigt, när de har små egenheter för sig... Ejja hämtar tydligen sina lekisar, kastar i dem och leker sedan rövare i lådan. Henrik och Natasha undrade hur 17 jag kunde ha missat att en pappkartong är staffens bästa vän?! haha, ni är för roliga! <3


Jag har även varit i kontakt med Zera, som har slutat halta och mår toppen! Härligt... En super glad staffe som älskar allt och alla, har lätt för att varva ner och finna sig i olika situationer. Och som tävlar om mattes famn mot sin andra hundkompis i familjen :)


Nomi, ska få en lillebror eller lillasyster till årskiftet i form av en människobebis. Det kommer hon nog att gilla! Hon bor ju i Jönköping tillsammans med sin matte och husse och är en liten busig, envis staffe precis som hon var när hon bodde här hos mig, men ack så charmig.


Ezzes verkar växa och må väl han också, det var ett tag sedan vi hördes av, jag och hans matte. Men då utgår jag ju från att allt är som det ska, och att de har det sådär fantastiskt ihop som de har haft sedan första stund. Cim som hans matte heter, har varit överlycklig över hans sällskap och man kan inte ha en bättre vän enligt henne! Han har varit fantastisk på alla sätt, lättlärd och lydig med en charmig personlighet... Ja han var ju nåt speciellt lilla "Toruk" med sin lugna framtoning, som ensam hane i kullen.


Det var lite update från Chillies avkommor <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cronehag - 31 augusti 2013 16:00

Våren och sommaren är nu förbi. Lille Caspian tar all min tid, men fredagarna har ändå gått i hundarnastecken. Det har fungerat förvånandsvärt bra att ha med Caspian på hundträningarna. Det har mest fokuserats på agilityn nu i sommar. Men lydnaden ha...

Av Cronehag - 7 maj 2013 19:45


  Caspian och Chillie    

Av Cronehag - 7 maj 2013 17:45

              Vi har så roligt tillsammans, jag och denna vackra hund    ...

Av Cronehag - 25 februari 2013 11:30

      Varje fredag träffas jag och två kompisar och tränar i en lokal, med våra staffar. Ja, vi har faktiskt staffar allihop och inte bara en utan två stycken var! :) Elin har även med sig lilte bonus hundar ibland, eftersom hon har kennel och...

Av Cronehag - 18 januari 2013 12:30

Ja nu har det hänt grejjerr här vill jag lova! 12-12-12 föddes nämligen vår prins! En månad för tidigt ville han kika ut! 2175 g och 44 cm lång (eller aa kort!) ;) Han är en snäll liten pojk, men han har dåliga sovrutiner vilket innebär att jag vissa...

Ovido - Quiz & Flashcards