annasstaff

Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Cronehag - 1 januari 2012 21:30

 


Gott nytt år mina kära läsare!


Det nya året firades in i lugn och ro hemma på Tullen. Vill inte lämna hundarna hemma själva på nyårsafton pga av alla raketer och allt dunder och brak de ger i från sig. Nu är inte mina hundar ljudkänsliga över huvudtaget, vilket ju är väldigt skönt. Men just på nyår blir det ju lite väl mycket ljud och vill att de ska vara trygga och lugna. Så därför ser jag alltid till att fira in det nya året lungt och stillsamt tillsammans med mina fyrbenta vänner. Och i ärlighetens namn, kan jag inte tänka mig ett bättre sätt att fira in det nya året på! Chillie kan ligga och sova som en stock när det smäller utanför. Det rör henne inte i ryggen. Men i år, satt vi faktiskt och tittade på alla fyrverkerierna från vardagsrumsfönstret. Och OJ vad de kikade och undrade vad det var.. :) Efter ca 10 minuter tröttnade de och la sig tillrätta i soffan och somnade. Jag tänkte mycket på alla hundar och hundägare, som har stora problem just under denna helgen. Bara i min närhet vet jag flertalet hundar som är vettskrämda under nyår. Det verkar vara väldigt jobbigt och väldigt synd om hundarna ifråga. Tur att jag iaf slipper det problemet!


Hoppas 2012 blir ett fantastiskt år för er alla!

Av Cronehag - 1 januari 2012 21:15

Jag skickade ett personligt julkort till alla Chillies sötnosar. Tyckte de blev så söta, så delar med mig av dem här...


         

Skapa flashcards