annasstaff

Alla inlägg den 31 augusti 2013

Av Cronehag - 31 augusti 2013 16:00

Våren och sommaren är nu förbi. Lille Caspian tar all min tid, men fredagarna har ändå gått i hundarnastecken. Det har fungerat förvånandsvärt bra att ha med Caspian på hundträningarna. Det har mest fokuserats på agilityn nu i sommar. Men lydnaden har upptagits så smått nu. Varannan måndag går vi kurs i HallåHunds-lokaler jag och Vilda. Tanken är ju att vi ska komma ut och tävla 1:an nu i höst. Men fasen vad svårt det är att priroritera hundträning när man har en liten, plus att vi renoverar...

 

Vad har hänt sen sist? 

Vi har haft en liten sötnos vid namn Molly hos oss under våren. Vi passade henne medans hennes matte Elin var på semster, men vi kände även efter om vi ville ha ytterligare en hund. Molly var vid den tidpunkten "utan hem". Ända in i det sista tvekade vi. Vi ville ju såklart ha kvar henne, en helt uuuunderbar hund! Men vi kände att det blev för mycket med tre. Och nu i efterhand känner jag att det var helt rätt beslut, då jag har svårt att hinna med mina två prinsessor jag redan har... 


     


Vad har jag mer att berätta?

Jo staffemaffian (fredagsträningsgänget) ställde ut på Ryda-utställningen i somras.

 

Vilda blev 2:a bästa tik i öppenklassen

 

Dock utan cert tyvär, men domaren var snål med certen. Men fatta vad nöjd jag är ändå! Sååå roligt! Bilder därifrån har jag inga ännu, men de kommer. När det går så bra blir man ju rätt taggad på att ställa ut mer. Så till våren ska vi nog ut lite mer. Jag tror lilla Vildisen kan ha stor potential att kamma hem tre Cert och därmed bli Svensk Uställnings Champion ! 


Sommaren har varit otroligt fin i år. Vi har njutit av solen och ledigheten.. Solat & badat, samt varit i stugan i Varberg. Promenerat i våra fina omgivningar och renoverat. 


 


 


Huset börjar bli klart inne. Nu till hösten börjar det stora bygget. Fasadbyte, panelbyte och utbyggnad. Spännande! Ni får se lite längre fram hur det blir :)


Ska försöka blogga lite nu framöver, Caspian har börjat få lite rutiner nu. Med andra ord sover han 2 ggr/dag och då har jag ju lite tid över till annat. Tex sitta vid datorn! ;)

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards