annasstaff

Alla inlägg under april 2010

Av Cronehag - 29 april 2010 14:33



Nu är jag klar med uppfödarutbildningen som jag gått genom SKK. I ca 1 år har den hållt på och det har varit såå intressant! Känns nästan lite vemodigt att den nu är slut, men å andra sidan så är jag ju nu en DIPLOMERAD UPPFÖDARE... Det du! ;)


Utbildningen har innefattat 7 kurser


Anatomi

Beteende

Hundmat

Valpning

Avel

Juridik

Uppfödare

Av Cronehag - 16 april 2010 15:49

 

Lek med boll. Chillie slänger själv upp den i luften och fångar den igen..


   

Gud vad det är härligt med vår! Att börja kunna vara ute läänge läänge i skogarna och bara njuta av tystnaden! Vi är ute i snitt 3 timmar/ dag jag och Chillie. Men jag är såå dålig på att fota. Glömmer av det jämt. Men idag tog jag lite kort med mobilkameran. Dålig kvalla ja jag vet, men det är ändå ett smakprov på hur härligt vi har det! ;) Är så tacksam över att ha ett sånt jobb som jag har, så att jag kan tillbringa så mycket tid ihop med Chillie. Jobbar nämligen natt på en gruppbostad, och jobbar endast i snitt 9-10 nätter i månaden..

Det vill säga att jag kommer ha all tid i världen att lägga på den kommande valparna och dess socialträning! <3


Det var allt för idag, för nu ska vi vila lite i soffan innan det är dags för god mat och fredagsmys! :)

Av Cronehag - 7 april 2010 12:04

                                                          






















































Bismas Pike Bubbles S15519/2008, Totte kommer bli pappa till valparna!



Har nu pratat med Tottes trevliga matte, Jenny och allt är klart inför parningen i sommar. Gud vad roligt det känns! Här ovan är en bild på honom.. Visst är han läcker! Och riktigt bra hälsoprofil har han också! Så nu är det bara att rulla tummarna och vänta på Chillies löp i Juni! ;)


Mer info finns på min hemsida, adressen står i inlägget nedan.. 


Och vill du se fler bilder på Totte så gå in på www.nomalis.se


Av Cronehag - 7 april 2010 12:02

Nu har jag skaffat mig en hemsida. Gå gärna in och kika... :)


www.annasstaffordshirebullterrier.webs.com

Av Cronehag - 4 april 2010 13:15

 

Nu efter påsk ska jag ringa till matte/husse till en ur snygg pied hane! Tror verkligen på en kombination mellan honom och Chillie! Vill inte säga vem han är här förräns allt är klart.. men jag kan ju säga så mycket som att han heter Totte... Tänk små valpar mellan fina Totte bus och min lilla Chillie. Perfekt!   

Så fort allt är klart och vi har dikuterat parningen så kommer ett kort på honom här på bloggen.. Så håll ut! ;)

Av Cronehag - 4 april 2010 13:14

   

Av Cronehag - 4 april 2010 12:53

     
                        

Skapa flashcards