annasstaff

Alla inlägg under september 2011

Av Cronehag - 30 september 2011 21:15

och tillbaka till vardagslunket och hösten. Haft en underbar vecka i Turkiet och har nu kommit hem fylld av energi och entusiam inför hundarna och träningen. Det händer inte så mycket just nu, mest promenader och bus i skogen samt träning uppe på klubben.. Sådär spännande för er antar jag? ;)


         

Imorgon är vi anmälda på SÄKK höstutställning. Jag har inte bestämt mig ännu om vi ska åka på den eller inte. Känner mig inte riktigt taggad för utställning om jag ska vara ärlig.. Vi får se helt enkelt..

Av Cronehag - 30 september 2011 20:45


 

Såklart ska Vilda inte göra som hon brukar när filmkameran åker fram och mitt fokus på henne minskar en aning ;) Men till slut gick det som det skulle :)

Av Cronehag - 11 september 2011 21:28



Idag startade den efterlängtade agilitykursen. Vi började med att introducera frammåtsug. Alltså att hunden ska vilja hoppa frammåt för att få belöning och inte hela tiden titta på sin matte/husse. Vilda var superduktig under dessa 2 timmarna. Jag är så stolt över min lilla stjärna som gör precis som matte säger, det är så tacksamt! ;)


      "KÖÖÖÖR"


Längtar tills nästa kurstillfälle, det gör nog Vilda också! Vilket team vi är! :D

Av Cronehag - 11 september 2011 20:58

  GRATTIS PÅ DIN 4 ÅRS DAG MIN FINA, FINA, ÄLSKADE TJEJJ!   

  Idag har det firats här på Tullen. För idag, för 4 år sedan var en mycket speciell dag! Ca 18 på kvällen ringde nämligen min uppfödare, där jag/vi hade stått på kö till en tikvalp i ungefär ett halvår och berättade att valparna hade anlänt! Jag och min dåvarande pojkvän Tobias som hade väntat och längtat på detta samtal var till oss av lycka! Vår Chillie var född! Kan känna den känslan än idag, förväntansfullheten, nyfikenheten, hur såg hon ut? För det blev nämligen bara en tik så vi hade ingen chans att välja valp. Nu väntade 2 lååånga månader innan vi fick hem vår lilla skrutt. Men några besök blev det innan det var dags att ta med Chillie hem, det var lika svårt att lämna henne varje gång. Hon luktade ljuvligt och var ju bara sötast i världen! :)


Nu har det gått 4 år. Och vi har upplevt mycket tillsammans...Många mil har trampats och många mysiga stunder har vi haft ihop. Nu hoppas jag på många härliga år till, men man ska aldrig ta något för givet har jag lärt mig. Så vi njuter av varandras vänskap varje dag och jag är så glad att jag har henne i mitt liv! Min älskade vän, grattis på 4 års dagen!


(En promenad, med favoritleksaken och en god ost/köttbulletårta blev Chillie firad med, imorgon ska hon få ett nytt halsband... Det blir hon nog glad för, hehe :P )

Av Cronehag - 9 september 2011 01:42



Såhär ser det ut när jag sitter vid datorn. Först tigger Vilda om att komma upp i knät, men det brukar bli lite tungt och jobbigt efter en stund så då får hon sitta i den andra stolen....där hon kan mysa med Kompis!


Efter en stund i stolen vill hon upp på bordet, vilket hon hoppar upp på själv, försiktigt så att hon inte trampar på Kompis... och där blir hon sittande... där har hon utkik över Kompis, Hampis (som är i en bur till höger om datorn) och mig.

  ....och när hon pussat på mina händer, tvättat rent kompis öron och kikat tillräckligt mycket på Hampis, så somnar hon såhär...  Hon är ett riktigt charmtroll den här hunden och jag är SÅ glad att jag tillslut bestämde mig för att ha kvar henne. Efter vinterns turbulens, så hade jag faktiskt planer på att sätta ut Vilda på foder. MEN vilken tur att jag inte gjorde det! Hon charmar allt och alla med sitt oskyldiga, lite vilsna utstrålning och får mig till ett gott skratt minst 5 gånger om dagen :)


Lilla, lilla "beeebis"   


På söndag drar agilityn igång och det ska bli så himla roligt! Tror Vilda kan bli jätte duktig om jag bara är tillräckligt engagerad. Hon är otroligt lättlärd och arbetsvillig och det är ett nöje att jobba med henne. Hon ser (nästan) alltid mig som den roligaste som finns och lyssnar på minsta lilla kommando eller rörelse jag gör när vi har "tränat in oss". I början är såklart alla andra hundar och människor väldigt intressanta, men då sitter vi bara på planen och kikar på alla så att det inte blir så intressant längre och sen kör vi och då har jag hennes fulla uppmärksamhet, det bara finns där, inget jag egentligen har tränat mycket på, vilket ju såklart känns väldigt roligt!


Nu väntar sängen och snart är det FREEDAG! Älskar fredagar! :)) Kram på er

Av Cronehag - 9 september 2011 01:29



Det har jag väntat på! Det är så roligt när hundarna får busa med andra hundar, utan att det stör andra människor. Att ha en plats där det faktiskt är tillåtet att hundarna springer som tokar utom någon kontroll eller några som heldst kommandon. Vi var där på invigningen. Då var det ca 30 hundar som lyckliga sprang runt och lekte med varandra. Det var en sådan härlig syn och jag ler vid bara tanken på denna dagen! :) Innan vi skulle gå hem därifrån gruffade 3 hanar med varandra (bara skall), då blev Vilda så rädd så hon sprang till en tant lite längre bort i rastgården som förövrigt är väldigt stor och satte sig mellan hennes ben. Och där satt hon....... Lilla, gulliga Vilda ;) Eller beeeeebis, skreeeep, lill bröt och Krutten som hon också kallas, kärt barn har många namn. Chillie har också några varav Brööt, pinne och Silli, SilliPilli är några... haha


        Liten & stor <3

Skapa flashcards