annasstaff

Alla inlägg under februari 2012

Av Cronehag - 25 februari 2012 19:00

Idag har vi varit en heldag på strömma naturbruksgymnasium på inofficellutställning. Jag har inga reslutat att skryta med idag, tyvär. Vilda blev 3:a av 4:a totalt, vilket ju förstås var en besvikelse. Men dommaren tyckte att Vilda hade musklats lite fel bak (överbyggd). Hon fick trots detta jättefin kritik och HP och nu laddar vi om för nästa inplanerade uställning som är i maj här i Borås :)


Kritiken från dagens utställning blev följande:


"Kraftik tik. Bra huvud och uttryck. Bra bett. Bra öron. Bra överarm och bröstkorg. Fina ben. Något överbyggd för tillfället. Mycket välmusklade och välvinklade lår. Bra svans. Rör sig bra från sidan. Något marktrång bak"


Den var ju inte fy skam den kritiken! :) Vilda var duktig i ringen. Har ju fortfarande lite svårt att stå, hon vill ju GÄRNA sätta sig ner, men vi jobbar på det..


Tiken som är till vänster om mig kom på första plats. En väldigt fin tik, med en väldigt trevlig matte.

     

Av Cronehag - 23 februari 2012 15:00

    


Snön har äntligen försvunnit. Kvar ligger dock resterna av den, i form av is. Våran promenad idag på 1 1/2 bestod av isgata. Livrädd att ramla, likt en pensionär; mitt i skogen, staplade jag fram ;) Ramlade en gång, skrapade upp ena fingret men någon större skada blev det som tur var inte. Jag är förvånad att jag bara föll en gång. Ni skulle sett vägen.. haha! Men med +6 grader ute och strålande sol, så var det bara tvunget att gå ut i skogen och njuta :) Bilden är från en dag i vintras och alltså inte från idag..


På lördag är det dags för Vilda att ställas ut igen. Denna gången på Strömma naturbruksgymnasium. Det ska bli jätte roligt. Det är 10 staffar anmälda, ska bli roligt att se om man känner igen någon. Hoppas att det går lika bra som sist :) Alltid kul att få bra kritik och rosetter..tycker matte...Vilda tycker däremot att rosetterna är otäcka.. ;)


       

Av Cronehag - 21 februari 2012 18:45

 


Titta bara, vilken liten solstråle...

Av Cronehag - 21 februari 2012 18:45

...har vi haft idag. Jag, Oscar och hundarna gick på tur, efter att jag vaknat efter nattens arbete. Med oss i ryggsäcken hade vi korv och bröd, sockarkaka och varm oboy. Mysigt som 17! Vi stannade till vid en sjö och grillade och busade hela flocken ;) Nu är det vår i luften.... guud såå skönt! :)


             


      

Skapa flashcards