annasstaff

Alla inlägg under november 2011

Av Cronehag - 27 november 2011 01:00




Har jag fått mms ifrån. Teya uppe i norr mår bra hälsar hennes matte, men de längtar tydligen efter snön... ööööhh? ;) Alla är vi olika och tur är väl det.. Flocken i Borås längtar INTE efter snön, nej usch och fy, den får gärna lysa med sin frånvaro ett bra tag till! ;)


Hon är så bedårande, Teya!



   

Ejja älskar den här "lek&bus lådan", fick jag informerat om igår. Haha, jag älskar galna små staffe upptåg! Det är så charmigt, när de har små egenheter för sig... Ejja hämtar tydligen sina lekisar, kastar i dem och leker sedan rövare i lådan. Henrik och Natasha undrade hur 17 jag kunde ha missat att en pappkartong är staffens bästa vän?! haha, ni är för roliga! <3


Jag har även varit i kontakt med Zera, som har slutat halta och mår toppen! Härligt... En super glad staffe som älskar allt och alla, har lätt för att varva ner och finna sig i olika situationer. Och som tävlar om mattes famn mot sin andra hundkompis i familjen :)


Nomi, ska få en lillebror eller lillasyster till årskiftet i form av en människobebis. Det kommer hon nog att gilla! Hon bor ju i Jönköping tillsammans med sin matte och husse och är en liten busig, envis staffe precis som hon var när hon bodde här hos mig, men ack så charmig.


Ezzes verkar växa och må väl han också, det var ett tag sedan vi hördes av, jag och hans matte. Men då utgår jag ju från att allt är som det ska, och att de har det sådär fantastiskt ihop som de har haft sedan första stund. Cim som hans matte heter, har varit överlycklig över hans sällskap och man kan inte ha en bättre vän enligt henne! Han har varit fantastisk på alla sätt, lättlärd och lydig med en charmig personlighet... Ja han var ju nåt speciellt lilla "Toruk" med sin lugna framtoning, som ensam hane i kullen.


Det var lite update från Chillies avkommor <3

Av Cronehag - 22 november 2011 20:15

Framöver kommer jag bara att uppdatera bloggen om något speciellt händer i vår vardag. Jag är ju ingen flitig bloggare i dagsläget heller, men framöver kommer det att bli ännu mindre inlägg. Jag har helt enkelt tappat motivationen lite, eftersom våra dagar ser nästan likadana ut, men bus i skog&mark samt promenader och träning. Blir så enformigt ;)


Denna bloggen startades ju med syftet att "valpköparna" kunde följa Chillies dräktighet, samt valparna. Nu är "valparna" 15 månader gamla och har det bra i sina nya familjer <3


Men jag hoppas att ni kikar in lite då och då, trots allt.


Om/när det blir aktuellt med ytterligare en kull valpar kommer bloggen att uppdateras mer flitigt igen. Då har den mer ett syfte. Förstår ni hur jag tänker?


Så småningom kommer jag att lägga upp min nya hemsideadress här. Men eftersom jag precis startat mitt projekt så kommer det nog ta lite tid innan den är klar...


Men som sagt, jag slutar inte blogga helt, bara mer sällan...


          


Av Cronehag - 15 november 2011 21:45

...för i år. Skit trist. Alla hindren är borttagna från klubbplanen. Men det är bara att hålla ut till i vår då det drar igång igen. Istället får vi satsa på lydnadsträning istället. Vilket jag tycker är lite halvtråkigt. Vissa moment är ju självklart roliga, men det blir sånt himla tragglande att jag oftast tappar gnisan... Men jag ska ge det ett ärligt försök. Var uppe en sväng på klubben innan idag och tränade både Chillie och Vilda. Chillie är väldigt egen, man måste vara super rolig hela tiden för att få hela hennes engagemang. Och ibland är hon lite svårmotiverad, då leksak inte alltid är rolig belöning enligt henne. Inte heller godis. Det är lite olika det där, vilket humör hon är på ;) Vilda däremot älskar alla sorters belöningar. Det är tacksamt att träna med en hund som gör ALLT för att få sin belöning. Träningen blir så glädjefylld, precis som den ska vara :) Mina hundar är så olika och det är SÅ charmigt!



Detta moment i lydnaden älskar Chillie. Hon fullkomlig flyger över hoppet in i fotposition. Härliga Chillie!


    Två nytränade tjejjer, som väntar på sin promenad.

Här på Borås brukshundsklubb håller vi till mycket på vår lediga tid.


Vilket härligt liv vi lever, vår lilla flock!



Av Cronehag - 15 november 2011 21:30



Denna bilden är så otroligt fin tycker jag! 

Av Cronehag - 15 november 2011 21:30




      


Här är vi vid Tjolöholmsslott och promenerar. När vi är hos mor & far som har hus i Apelviken i Varberg och hälsar på, händer det att det blir små utflykter. Denna helgen blev det en promenad på "Grevens runda". En underbart fin slinga mesadels utmed havet.

Av Cronehag - 2 november 2011 16:00

Efter att ha gått på Precept tillsammans med färskfoder (Nordic +) så har ju nu valt att gå över på enbart torrfoder, då färskfodret tar alldeles för mycket plats i frysen :/. Får helt enkelt vänta med det tills vi bor i hus och kan ha en större frys. Det är delade känslor. Färskfoder tycker jag är det absolut bästa, det är så nära en naturlig kost man kan komma och mina hundar funkar kanon på det, samtidigt som de fullkomligt älskar det!


Men nu har jag iaf bestämt mig för att testa Standardt foder, som är ett Svenskproducerat foder i toppkvalitet. Har redan köpt första påsen och hundarna älskar det! :) Så nu kommer hundarna gå på detta ett tag, sedan ska jag utvärdera mina åsikter kring detta foder, titta på: päls, hull, avföring (hur många gånger de behöver göra A) osv.


Är ni nyfikna på att läsa mer om Standardt gå in på deras hemsida: http://www.standardprodukter.se/



Av Cronehag - 1 november 2011 18:45

Vildis fått ett lika fint, varm och gosigt vintertäcke som sin mor, fast i färgen röd. Hurtas vintertäcken är riktigt bra, slitstarka- tåliga, med en jättebra passform, de är varma och täcker bröst/halva magen, samt har mycket reflexer. Sen är de ju snygga också! Så nu blir det en varm och go vinter och förhoppningsvis ska vi inte behöva frysa på våra promenader. Och förhoppningsvis ska vi slippa vattensvans! Hon är frisk från den nu, men hon hade det jätte jobbigt i 2 dagar. Kunde inte vifta på den.. :/


 



Lilla sötnos, vad matte tycker mycket om dig! 

Av Cronehag - 1 november 2011 18:30

Måste dela med mig av dessa videos. Ni har sett bilder och hört mig prata om att Vilda och numera Chillie också, gillar lerpölar. Men har man inte sett dem in action, så kanske det är svårt att tänka sig in i situationen. Tyck gärna lite synd om mig också, som måste ta hand om eländet varje dag när vi kommer hem... Fniss*


Chillie & Vildas vän Zoso är också med och lerar runt :)


 



   

Skapa flashcards