annasstaff

Alla inlägg under december 2010

Av Cronehag - 30 december 2010 13:36

Chillie fullkomligt ÄLSKAR min pappa... Och Vilda också, men Chillie är så glad i pappa att hon inte vet vart hon ska ta vägen...


Här ligger de och myser i soffan, pappa bokstavligt talat badar i hundsaliv alla pussar! haha            

Detta är staffekärlek ;) 

Av Cronehag - 30 december 2010 13:12

Min mor är så söt... Hon tyckte vi skulle ta lite "juliga" kort att lägga upp här på bloggen.. :) Hundarna ser måttligt roade ut, haha :D Och OJ vad juliga dom blev ;)


 

     

En tlött Vildis efter att ha haft en mysig dag i Töve..

        


Kära mor och mina pärlor   


GOTT NYTT ÅR!!!

 

Av Cronehag - 30 december 2010 13:08

       


Hundarna har haft en härlig och lugn jul... Vi har träffat min vännina Lina mycket som har Zoso, Chillies bästis och nu också Vildas... De har såå roligt ihop <3



  

Av Cronehag - 20 december 2010 00:32

Chillie och Vilda är så söta ihop :) De verkligen älskar varandras sällskap.. Man blir varm i hjärtat av att sitta och titta på dem när de pussar varandra och slickar varandra i öronen.. :) Och så fort Vilda hostar, snarkar till eller gör något ljud som hon vanligtvis inte gör, är mamma Chillie där direkt och puffar på henne och kollar om allt är ok..  Ute råder en annan stämning dock.. haha.. Då ska Vilda hänga i Chillies halsband som en igel, tills Chillie får nog (efter låååång stund med en 9 kgs valp släpandes, ett tålamod som heter duga har hon lilla mami!) och slänger ner Vilda i snön och får tokryck. Så fort Vilda kommer på fötter igen, slängs hon ner och blir liggande med Chillie över sig.. Sen tar Chillie ett varv, med rumpan i backen, så kallat stafferyck för att sedan återgå till leken "göra Vilda till en snögubbe" .... Ja de är roliga de små liven... 


A HOME WHITOUT A DOG IS JUST A HOUSE



  kÄRleK

Av Cronehag - 20 december 2010 00:16

   

Trots att jag inte är mycket för vintern, kan jag inte sticka under stol med att det är väldigt vackert ute nu.. När solen skiner på ett snöfyllt vinterlandskap och det kittlar i näsan av den kalla luften är det ändå rätt härligt... Bara temperaturen håller sig över -5 .. Chillie får så lätt köldkramp i tassarna när det är för kallt och vi kan då inte gå några längre sträckor eftersom hon då haltar på alla 4 tassarna. Lider verkligen med henne när hon får det.. :/

Av Cronehag - 20 december 2010 00:02

här på en bild när Chillie är dryga halvåret..


Hon är så fin min lilla snutta!   


'  

Av Cronehag - 19 december 2010 23:59

 

Av Cronehag - 12 december 2010 18:43

Förlåt alla mina trogna bloggläsare för den ur usla uppdateringen.. Anledningen är att det har hänt endel tråkiga saker i mitt liv och jag har inte haft någon lust helt enkelt, samtidigt som min kamera är utlånad för tillfället.

Men hoppas att ni inte ger upp min blogg helt, jag återkommer hit så fort jag mår bättre...


KRAM!

Skapa flashcards