annasstaff

Alla inlägg under maj 2011

Av Cronehag - 30 maj 2011 21:47

med en GRIS... ;) Vilda är mer lik en gris än en hund.. I varje gytjepöl ska det bökas och rullas, samt i allt äckligt och illaluktande man hittar i skogen.. Fräääscht! ;( haha, men lite sött är det ändå, trots att hon stinker som en jag vet inte vad, varje gång vi åker hem från skogen...Hon är så lycklig när hon får böka runt där i leran, haha min lilla smutsgris!


    Kolla in denna vackra mamman, Chillie; du är så fin mitt hjärta!     Öhm... jag kan inte säga detsamma om Vilda just vid det här tillfället ;)               

   Lycka! 

Av Cronehag - 19 maj 2011 17:49

Vildas träning går kanon... Det är så otroligt roligt att träna med henne. När vi väl har arbetat upp kontakten, som kan ta lite tid iof, när det är många hundar på planen så är vi oslagbara! ;) Vi är fortfarande kvar på unghundskursen, men till hösten blir det tävlingslydnad och agility. Eventuellt också rallylydnad, men det kan hända att vi väntar med det till våren. Kanske blir lite väl mycket att köra 3 olika grenar parallellt...


      Däremot lyssnar inte någon av hundarna när de är tillsammans.. haha.. Då är det BUS för hela slanten ;)


Av Cronehag - 19 maj 2011 17:40


Efter 40 minuters resa med Färga från Strömstad hamnar man på Koster. En härlig endagstripp som båda hundarna fick följa med på. De är faktiskt lätta att ha med på resor mina hundar, Vilda är väldigt duktig på passitivitet... utan att ens ha övat speciellt mycket på det :) När vi kom hem efter att ha varit hemmifrån i 10 timmar var de trötta kan jag lova! De sov nonstop nästan hela dagen efter ;)


Här ligger de på färgans däck och solar sig... :)


     

Gud vad jag älskar mina hundar!  

Av Cronehag - 19 maj 2011 17:35

Ejja och hennes familj var här och hälsade på lite.. Efter att hundarna fått hälsa på varandra med lite morr och maktspel ;) så åkte vi ut till skogen och tog en härlig men dock regnig skogspromenad.. Jag älskar ju regniga promenader, undra bara om sällskapet gjorde detsamma ;) haha...


 

Av Cronehag - 1 maj 2011 16:54

    

Av Cronehag - 1 maj 2011 16:45

Dagens utställning blev lite snurrig. Vi blev lite sena, vilket resulterade i att vi kom till vår ring precis när det var vår tur, vilket i sin tur innebar att jag och Vilda inte hade arbetat fram någon kontakt alls. Hon gick inte så fint i ringen, men ändå OK enligt min åsikt. Domaren tyckte att Vilda var otroligt fin men lät den andra tiken vinna "denna gången" som han uttalade sig, eftersom hon gick bättre. Synd... Men superkritik och ett HP, gör att jag är nöjd ändå. Men vad snopet! Tycker domaren gjorde fel i detta läget, eftersom han sa högt och tydligt att han tyckte Vilda var finast, så att alla andra kunde höra också; men ger BIR:et till en annan... hmm..? Tycker ändå man kan ha överseende när det handlar om inofficiella utställningar, att det inte ska vara avgörande hur hunden går; såvida det inte ser helt katastrofalt ut.. men men.. som sagt är supernöjd även utan BIR rosetten ;)


 



Kritiken löd:

"Utmärkt typ. Välutvecklat huvud med bra uttryck. Kunde ha ngt mera hals. Normalvinklad i skuldra och överarm. Väl utvecklad kropp med bra överlinje. Välvinklat bakställ. Goda rörelser" 

Skapa flashcards