annasstaff

Alla inlägg under juli 2012

Av Cronehag - 15 juli 2012 21:45

Jag har en liten hemlis som jag inte delat med er... än...

Men nu känner jag att det är dags eftersom det verkligen inte går att dölja längre!


 

Jag har en liten bebis i magen   


I december blir jag och Oscar föräldrar och Chillie & Vilda blir storasystrar. Världens bästa storasystrar dessutom. Tänk vad de ska pyssla om lilla bebis. Åhh vad mysigt, ser verkligen fram emot detta...


Jag har världens bästa lilla familj, älskar er!


Av Cronehag - 15 juli 2012 21:30

Shiit vad hon är rolig att träna min Vilda! Slalomen har gått lite trögt. Jag har tyckt det varit aptråkigt och struntat i att träna det när vi varit uppe på klubben. Jag är ju lite sån att det jag tycker är svårt/jobbigt hoppar jag över, för att istället fokusera på det vi redan kan, just för att det är så roligt när det går bra. HELT FEL egentligen! ;) Det är ju det som är svårt man ska lägga fokuset på. Skärpning matte Anna! I alla fall har vi tränat ihop med Elin och hennes hundar Myra och Nosa. Och efter att hon har kikat på mig och Vilda när vi tränar, har hon gett oss flera tips, vilka har hjälpt oss att nu plötsligt klara slalomen! Jipppii! :) Nu tar hon 12 pinnar, i fart dessutom efter bara 3 träningstillfällen (!)


Här har vi satt ihop en bana, jag och Elin. En bana som skulle kunna komma på tävling dessutom. Vi har endel att träna kring Vildas rivningar, samt lite mer träning på slalomet så att hon sätter det även med mig på andra sidan. Men förrutom det så är vi faktiskt tävlingsklara. Hur kul??!! Fast jag vågar nog inte....... Tur att Elin är modigare och kan tänka sig att ta sig an Vilda på tävling i höst :D



 

Av Cronehag - 11 juli 2012 19:30

   


Teya ska ställas ut för första gången i augusti. Det ska bli väldigt intressant att få höra kritiken. I mina ögon är Teya verkligen jättefin! Visade korten för Chillie, hon sa att hon är stolt över alla sina 6 snyggingar till barn! ;) Gissa vad jag som uppfödare är då!


Vilken lycka att få en sådan fin och hälsosam kull!   

Av Cronehag - 11 juli 2012 19:15

Vilda kan då konsten att se gottig ut :) 

Av Cronehag - 1 juli 2012 19:15

Hej alla kära bloggläsare. Usch vad jag har varit dålig på att uppdatera här den senaste tiden. Det har varit mycket annat som stulit min tid, bland annat mycket extra jobb under dagtid. Kompenserar med en drös bilder från veckorna som har gått och hoppas att jag har NÅGRA läsare kvar iaf! ;)


 

Under filten, på altanen har många eftermiddagar spenderats, då vi ännu inte haft så bra väder denna sommaren. Ganska mysigt, men visst saknar vi värmen...


 

Chillie följer "glatt" med på promenad oavsett väder. Hon har inte riktigt den där sprudlande livsglädjen i detta väder som hon brukar ha, men det GÅR iaf att få med henne. Vilda totalvägrar att gå ut när det regnar och jag orkar inte bråka med henne varje gång. Så när det är tokregnväder ute så blir det lite ensamtid med Chillie :)


 

Åh jag älskar den här bilden! Man blir så glad när man omges av positiv energi! :)


 

Någon är väldigt gottig......


 

Vildisen, liksom vi njuter av en sommarkväll på vår altan.


 

OJ vad vi badar. Det blir nog minst ett dopp om dagen. Vi har många vackra sjöar omkring där vi bor och det är jag SÅ tacksam över. Chillie också... ;)


 

En lycklig skitunge   


 

Jaa.. vad säger man.. Bråkar en hel del med Vildis just nu, som fått för sig att hon inte vill gå emellanåt.


 

Här är hon som lyckligast. Med sin freesbe i en balja. Lilla söta Vildisen!


 

När vi är ute och går är Vilda sällan på vägen. Hon är alltid vid sidan om och kör OFFROAD. Flyger och hoppar fram i svår terräng, oftast med någon leksak i munnen... haha, hon är för skönt!


 

Dessa små stafferumpor ser jag mycket.. Det är ju såhär det ser ut för det mesta på promenaderna ;)


Livsnjutaren. Min bästa vän.


   

Många, många leksaker köps in. Inte lika många håller lek ens en dag..


 

Sillipilli älskar att gå i stan. Så hon får ofta följa med ner på stan och strosa runt lite. Där är livet en fest med alla människor och barn att kika på och har man tur, kommer det fram folk och hälsar. Då är lyckan total!!! :)


 

Vildis spanar in sig själv, fast variant större... ;)


 

Så var det regn igen då ja....


 

Husse & Vildis myser!


 

En dag gick jag runt och kikade efter hundarna här hemma. Det var ovantligt tyst.. Inga snarkningar och ingen Vilda som gick efter mig.. Hittade dem här.. Haha.. där satt de så fint och filosoferade i fåtöljen :)


 

Vilda på stranden..


 

Och Chillie på stranden...


 

Ännu ett foto som jag älskar..


 

Gissa en som njuter....... Att bli klappad är ju jätte mysigt, men att bli klappad av barn, det är ju rena paradiset!



Det var lite uppdatering från oss. Vi badar, promenerar, myser och har det allmänt gott hela flocken på Fjällgatan :)

Skapa flashcards