annasstaff

Alla inlägg under juni 2011

Av Cronehag - 24 juni 2011 22:26

...denna gången från Chillie och Vilda...


Mor & dotter men även bästa vänner     

Av Cronehag - 24 juni 2011 22:01

önskar jag er alla! Jag jobbar hela midsommarhelgen, men eftersom jag jobbar natt hanns det med lite dans runt midsommarstången och lite sill i Läjet idag i gott sällskap. Lite blåsigt, som ni ser på bilden nedan men det regnade iaf inte!



Vi har varit i Apelviken nu i några dagar.. En av kvällarna tog vi en promenad på stranden, helt underbart!  


  

och efter en härlig strandpromenad full av lek och bad, har man det så här gott om man är hund i min flock ;)  


   

Av Cronehag - 21 juni 2011 01:13

Jag har varit dålig på att blogga nu på ett tag.. Det blir så i perioder när det kanske inte händer så mycket utöver det lilla vardagliga, lugna livet jag och mina hundar lever ;) Vi är ute på små upptåg varje dag i skog och mark, försöker få Vilda att gilla att simma som sin mor och socialträna henne i olika miljöer. Det är väl ungefär det vi gör för tillfället. Unghundskursen är slut och nu väntar vi med spänning tills höstens kurser drar igång! Så länge får vi nöja oss med att latja lite på brukshundsklubbens planer och träna lite agility med både Chillie och Vilda. Chillie älskar det! Hon är inte så jätte taggad inför lydnadsmomenten, men agility hindren flyger hon över och är jätte fokuserad på :) Det gäller att hitta grenar som passar sin hund och en själv. Jag och Chillie har tragglat lydnadsmomenten slentrianmässigt och tappat gnistan någonstans på vägen... då får man försöka hitta nya vägar att mötas på :)


Nu ser jag fram emot en härlig semester tillsammans med mina små guldklimpar, då ska det badas, vandra i timtal och picknicka ute i det gröna.. Lovely*


  Chillan undrar varför hon blir tvingad att sitta ute i lupinhavet ;)


 

EN TRÖTT LITEN LILLSTRUMPA    

Av Cronehag - 21 juni 2011 00:59

... som har fått diagnosen Osteokondros, vilket är en tillväxt rubbning som satt sig i knäna bak. Hon får därför inte användas i avel, vilket jag beklagar djupt, då detta var tanken om allt gick som det skulle. Hennes matte Lina är underbar och gör allt för sin lilla prinsessa; så jag är helt övertygad om att hon kommer få ett långt och härligt liv, trots tillfälliga hältor efter hård ansträngning.. <3


 

Av Cronehag - 6 juni 2011 00:35

          

Av Cronehag - 4 juni 2011 21:19

= sol och bad på landet. Idag har vi tillbringat hela dagen ute på landet. Hundarna har fått springa av sig och badat i sin nya egna pool, vilket var mycket mer uppskattat än vad jag först trodde. De busade, sprang till poolen för att svalkas, busade och sprang till poolen, och så höll det på :)... Härligt härligt!


    Jag tror bestämt att både Chillie och Vilda är nöjda med dagen, nu ligger de på rygg i soffan och snarkar ikapp ;) Mysigt* 

Av Cronehag - 4 juni 2011 21:08

När vi människor får äta så här gott, är det ju faktiskt hundarnas rättigheter att få något lika gott; för att nå den där ultimata mysstämningen ;) Märgben är det godaste som finns tycker mina hundar, ett perfekt tidsfördriv och dessutom hjärngympa :)


 

   

Skapa flashcards