annasstaff

Alla inlägg under juli 2011

Av Cronehag - 23 juli 2011 20:09

Idag träffade vi TEYA!, som hade tagit med sin husse och matte ända uppifrån Arvidsjaur för några semesterdagar på landet i Göteborg. Det är så otroligt roligt att få äran att träffa Chillies fina valpar och jag blir lika varm i hjärtat varje gång. Är SÅ nöjd med mina val av valpköpare, de är fantastiska allihop! Tack härliga Sofia och Patrik för idag! Här bjuds på några bilder från dagen. Många av dem blev lite suddiga, vet inte varför, men men..


  Denna stora, fina st. bernards killen fick också vara med och leka en stund. Vilken bjässe. Blev helt såld... Så nu blir det till att fundera över om en sådan här kille ska få flytta in i vår flock :) Är ju lite sugen på Rhosedian Ridgeback, men det finns så många härliga raser; så det tål att tänkas på. Har verkligen fastnat för staffen, så en staffehane finns såklart också i tankarna. Men ingen mer hund innan det blir hus på landet. Så får drömma ett tag till. Drömma kan man ju alltid göra, eller hur? Vad är ett liv utan drömmar...   Kolla in vilka björnlabbar! Älskar stora tassar! :)   Vilda får lite uppvaktning. Hon löper just nu och det uppskattades av en viss herre kan man säga.. Hon luktade väldigt, väldigt gott ;)   Syrrorna poserar, sådär kul att sitta still...

  

  Behöver jag säga att båda hundarna var helt gröna, när vi skulle åka hem?!

  Flygande staffar :) Kanske ett bra kennelnamn? haha     Teya var ÄNNU finare i verkligheten än på bilderna jag sett, otroligt fin staffe!


Hade även filmat lite bus utomhus, trodde ja jag! Det visade sig att jag aldrig startat filminspelningen, så det blev ingen film. Riktigt tråkigt, eftersom jag trodde jag filmade en intensiv och rolig lek mellan Teya och Vilda.


Chillie fick stanna hemma idag, eftersom hon kan vara lite överbeskyddande mot Vilda. Så för att slippa utsätta henne för den stressen så hade hon det bäst i hemmets lugna vrå.

Av Cronehag - 22 juli 2011 03:15

En liten dvärghamster hona har flyttat in hos oss, som heter Hampis.. söt som socker! :)

När Hampis precis hade flyttat hem till oss gick jag och letade efter Chillie, som inte kom när jag ropade, vilket hon alltid gör i vanlga fall! Hittade henne här........ haha, inte bara matte som gillar data/djurrummet ;) Några svamprundor har vi hunnit med redan. Visst blir man lycklig av att hitta skogens guld?!! :)   Mina vackra tjejjer leker i värmen, passade på att fota i vilopausen. Fina Vilda! (som dock ser lite smal ut på denna bilden? Det är hon inte i verkligheten, hon är väldigt fin och proportionerlig med fina, synliga muskler...    Och fina Chillie, som återhämtat sig bra efter sina 6 valpar... Häromdagen var vi ute på en båttur, till en ö mitt ute i sjön.. Gissa vilka som var till sig av lycka av att få bada och springa fritt på hela ön ;)    Chillie älskar att åka båt, men ännu mer att simma efter den ;)   Hon har sån go stil när hon sover Vilda :) 


Det var allt för denna gången, jag hoppas ni har en bra sommar och hittar på massa bus tillsammans med era hundar. Men tänk på en sak! Lämna aldrig hunden i bilen, det blir varmt snabbare än man tror.

Var rädda om era vänner    

Av Cronehag - 6 juli 2011 18:31

Fick dessa fina bilder från Sofia och Patrik uppe i Arvidsjaur, på deras otroligt fina Teya! Tusen tack för bilderna på er lilla guldklimp! Hon har vuxit till sig och blivit stor tjej nu.. :)


 

        


   

Av Cronehag - 6 juli 2011 18:17

  Chillie, mitt hjärta!


Medans Chillie älskar att hämta pinnar i vattnet, står Vilda på land och tittar på.. 


Tycker det är så roligt att mina hundar älskar att bada.. Sådan matte sådan hund brukar man väl säga ;) 


  Där matte är där är Vilda, alltid! :)


Min vackra!

  ...full av bus, precis som det ska vara när man är 11 månader...  

Skapa flashcards