annasstaff

Alla inlägg under september 2010

Av Cronehag - 30 september 2010 16:44

                 

           

Av Cronehag - 30 september 2010 16:16

 Idag har jag och Chillie varit ute på promenad i 2 timmar :)

Jag älskar hösten!!!


    


Är hon inte fin, för att ha fött upp 6 st valpar?!! Muskulaturen är ju inte mkt att hänga i granen just nu, men ändå?! Fina, fina tjejjen! Man får ju tänka på att hon diat dem länge, vissa uppfödare tar bort tiken tidigt.. Chillie diar dem en kort stund om dagen fortfarande.. Funkar det, att tiken inte får sår osv så tycker inte jag att det finns någon anledning att avvänja valparna för tidigt! Mjölken innehåller såå mycket näring och valparna får en bra grund och ett bra immunförsvar! Nu är valparna 7 veckor på lördag så nu är det dags att avvänja dem helt...

 

Gissa vem som blev lycklig, när det låg en boll i skogen?! ;)

Av Cronehag - 29 september 2010 20:31

...är min syrras lille Wilhelm och Pandora! Pandora är hans favorit! Han tycker såååå mycket om Chillie, och tycker Pandora är en liten miniChillie!


 

  

Av Cronehag - 29 september 2010 17:40

Tänk att man kan fästa sig så vid valpar, som man vet ska flytta så småningom! Jag vet ju att de inte är MINA, men ändå älskar jag dem sååå mycket! Jag som lovade mig själv att inte involvera allt för mycket känslor, just för att underlätta den dagen då de inte bor hos oss längre. Men HUR lätt är det??!

MINA små charmtroll!

Idag har vi varit ute mycket i det härliga vädret :) Och så passade jag på att knäppa lite kort, när jag hade egen tid med en&en av dem..

Först ut är Pandora som ska heta Zera hos sin nya matte & husse

               

 

Och här har vi lilla Tussi, många av korten jag tog blev dock suddiga, för att hon busade runt så ;) Så därför är det inte så många....

   

Och så var det Ejjas tur för lite fotosession ;)               

Lille Toruk - Ezze

  

 

Det här kortet fångade verkligen Toruks stil utomhus! haha han ser ut som en lycklig liten Dumbo med sina stora, härliga valpöron som fladdrar när han springer!

Här har vi Navi, som eventuell ska heta Nomi hos sin nya matte &husse :)

 

 

        

Våran lilla goding :)

   

   

Av Cronehag - 26 september 2010 19:35

....FULLT ÖS! Nu promenerar valparna på våra nerver endel haha... De är sååååå busiga! Kunde aldrig föreställa mig hur mycket bus det finns i 6 st 2 kilos klumpar! Men lika jobbigt som det är ibland, särskilt när jag ska sova efter att ha jobbat mina nätter; lika ROLIGT och MYSIGT är det också! Men GUD vad de busar allså! Och gör upp om rang.. Det morras, brottas, bits, skälls.. ja listan kan göras lång ;)


Med andra ord: De är sötast när de sover ;) haha... lite ironi..


Förstår att ni vill se bilder från utomhusvistelserna, men grejjen är att det inte hunnits med att fota utomhus.. Det är fullt upp att hålla kolla på alla valparna som springer överallt! ... Men det kommer... tror jag... ;) Ni får nöja er med lite bilder här innifrån så länge.. ;)


Pandora snuttar lite... Finns inte så mkt mjölk kvar nu, vi försöker vänja av dem! De diar 1 gång om dagen nu, men snart ska vi dra ner det till 0 gånger.... Grejjen är bara att Chillie fortfarande VILL dia dem.. Vi har ju höjt upp "grinden" så att hon inte kan hoppa in, men då har hon kommit på en smart idé, hon är inte dum! Hon hoppar upp på soffkanten och hoppar in i hagen, uppifrån!! Så nu får vi passa på henne hela tiden.. Hon är verkligen inte trött på sina valpar, som endel andra tikar blir.. Sötnosan! <3


  Så här ser det ut, fast 100 gånger intensivare, när man ropar "heeej valparna"

De är galna små monster!


  Ejja vill ur hagen.. Oookeejj då! ;)


Dags för lite frulle...Navi är mer nyfiken på mig och kameran, det är därför hon saknas på bilden... Nyfiken i en strut ;)

 

Tussi gillar att bita på ben.. Yummii :)


       

Toruk, eller förlåt; jag menar Ezze :)


Och sist men INTE minst, utan störst; Navi :)

Av Cronehag - 22 september 2010 15:04

Precis ovanför kullen där vi bor har vi en stor "park" med en liten fotbollsplan.. Där har jag och valparna varit idag..För att vara 2:a gången de är ute, på grund av regn/blåst och dåligt väder; så gick det toppen! De sprang runt och nosade, busade och såg allmänt lyckliga ut. Det är så härligt med valpar, de sprider sån glädje! Vet inte hur många huvuden jag såg i fönstrena på husen runt omkring, samt folk som satte sig på sina balkonger, för att beskåda dessa små underverk.. :)

Nu får vi hoppas på fortsatt sånt här väder, så vi kan vara ute mycket. Dels underlättar det nåt enormt för mig, att de gör sina behov ute istället för inne.. Och dels är det ju bra socialträning att få möta världen utanför...


Over and out ;)

Av Cronehag - 21 september 2010 18:47

Idag har jag och valparna haft det så mysigt såå! Efter 1 timmas bus, fick de vila i soffan :) FY PÅ MIG, att lära dem att vara i soffan... stackars er valpköpare som inte vill dela soffan med er valp.. Den kommer att ha en ful vana... hihi ;)


Vid det här laget vet ni nog vilka valparna är, så i detta inlägget skriver jag inga namn...


                       


   


Det har även varit socialträning, med syrran och hennes barn på besök!



Av Cronehag - 18 september 2010 16:16

Idag är de små busfröna 5 veckor gamla! 3 veckor kvar tills de ska flytta... Är så NÖJD med våra valpköpare! Bättre kan man nog inte få! Såå roligt! Kram till er <3


Dagarna består numera av bus, bus och åter bus... Mycket vila därimellan förstås.. ;)


  Navi & Pandora busar.. Då är det svårt att få en bra bild, för då går det hett till! haha ;)


Navi undersöker ljusstakarna...

   

Och Ejja undersöker gångjärnen.. kanske går att äta??? ... ;) Sötnöt! 


  Pandora gillar fällen! Varm & gooo!


  Lilla Toruk, som ska heta Ezze hos sin nya matte :)


  Ejja hittade en av Chillies kottar, som hon smusslat in i smyg.. ;)


  Pandora leker med bollen..


Navi & Tussi gör upp om no1 ledarskap ;)

     Mamma Chillie busar med Ejja..

    Toruk nanar gott i min famn.. Love u!


  Chillie har det inte lätt!!! haha


  Ejja i en skön sovpose.. Ser sådäär bekvämt ut.. ;)


Tussi & Neytiri jäklas med mami..

    ....och då går det såhär! :)


  Puss puss


 

 

Pandora chillar lite...


 

Navi tar en välförtjänt tupplur!


Lilla SÖTA Tussi


   

Grrr...


 

Tussi leker, har konstaterat att Tussi gör sig alltid lika bra på kort! <3

     



Vår lilla Neytiri får sig en uppläxning.. Bra där Chillie! ;)


Och vår lilla tös igen... BUSAN!

Skapa flashcards