annasstaff

Alla inlägg under januari 2012

Av Cronehag - 30 januari 2012 23:45

Ni som har svårt, precis som jag; att hitta hållbara leksaker till era hundar. Försök få tag på ett go-cart däck! Vilda fick ett från en kompis härom veckan och OJ vad hon gillar det! Chillie har inte en chans att få tag i Vilda, när hon har en favoritleksak. Så däcket är och kommer förbli Vildas när vi är ute. Chillie får leka med annat, men som vanligt vill hon bara ha det Vilda leker med, så oftast står hon och gnyr och vill att vi ska hjälpa henne få tag i däcket.. Hahah lilla, lilla Chillie, ibland förstår jag mig inte på henne. Hon bestämmer ju, det är ju bara att ta det! ;)

   

Lilla Skreeep, med sitt älsklingsdäck  

Av Cronehag - 30 januari 2012 23:15

Här bjuder jag på två dåliga bilder från min iphonekamera, på mor och dotter :)

(Giraffhalsarna får de för att det lockas med godis, haha)


 



         

Av Cronehag - 26 januari 2012 17:00

Nej, ska jag vara ärlig, så är det helt värdelöst med vinter. Kallt och eländigt. Jag har varit mycket tillfreds med vintervädret fram tills i helgen. Då kom det snö och blev plötsligt -10 grader, istället för de härliga plusgraderna vi haft. Hoppas det försvinner snart och blir vååår! :) Jag blir så omotiverad till allting när det är kallt. Då är det liksom inte härligt att vara ute i 2 timmar i skogen. Därför har jag svårt att ta mig i kragen och gå ut och gå långpromenader med hundarna. En som inte heller gillar vintern är Chillie. Hon är väldigt frusen av sig...


Nedan är lite kort från dagen igår, då vi var ute på landet och busade med bollar och barn ;)


             


Meeeen, jag kan ju inte säga annat än att det är vackert........... ;)

Av Cronehag - 13 januari 2012 17:30



Grattis säger vi till Vilda, som är friröntgad!!! :) 

Av Cronehag - 13 januari 2012 17:15

Jag fick nyss ett samtal från Ezzes matte, Cim. De har det sådär fantastiskt ihop fortfarande, precis som jag trodde. Hon berättade om hur duktig och lättlärd Ezze är, vilket ju såklart glädjer mig som uppfödare enormt! :) Han hade bland annat lärt sig att tända lampan i hallen, genom att hon använt sig av target träning, med postitlappar. Hon berättade om deras vardag, hur mysigt de har ihop... och jag blir nästan lite rörd varje gång jag pratar med Cim, för det känns genom luren, vilken enorm kärlek det finns mellan dessa två. Två helt skilda raser, människa och hund, men ändå så fulländat. Cim har tidigare aldrig ägt en hund, alltid velat, men har aldrig haft chansen pga olika omständigheter. När Chillie väntade sina valpar, dök chansen i hennes liv upp. Och det kunde inte blivit bättre.

Jag är otroligt glad att jag valde Cim som valpköpare. Ezze kunde inte fått ett bättre liv   


 

Bilden är lånad från Ezzes hunddagis. (Lekebergshund)


När jag såg bilden, på hemsidan, fick jag faktiskt en tår i ögat. Såå vacker han är! Ezze kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta, med sin lugna, coola framtoning och sin charm som valp här hemma hos oss.


Av Cronehag - 6 januari 2012 19:45

Imorgon bär det av mot Göteborg för att kika in på My Dog. Det är det bästa på hela året. Tänk er själva att få omringas av sitt största intresse en hel dag! Få gå och kika på alla fina hundar och kika på duktiga ekipage som tävlar. Ser fram emot morgondagen!


På måndag har Vildis tid för att röntga höft- och armbågsleder. Vi håller förstås tummarna här hemma att allt ser bra ut. Men det tror jag nog, eftersom både Chillie och Totte har såpass fina resulat. Men man kan ju aldrig veta vad som nedärvs. Det är det som är det kluriga med avel...och som gör att många tröttnar/ledsnar och lägger ner sin kennelverksamhet. Vilket jag verkligen förstår. Man vill ju så väl, men ändå kan man aldrig veta vad man får...


Kanske se vi imorgon? :)

Av Cronehag - 6 januari 2012 19:30

Man börjar redan se på Chillie att hon har några år på nacken. Hon är 4 1/2 år och börjar redan bli lite vit om nosen. I mitt tycke är det lite tidigt. Hon kommer säkerligen bli vithårig ganska tidigt i ansiktet. Men oavsett är hon den vackraste hunden jag vet!


   

Av Cronehag - 6 januari 2012 19:30


....i form av dessa salt och pepparkar, av Oscars kusin och hans fru. Visst är de fina? :) 

Skapa flashcards