annasstaff

Alla inlägg under mars 2011

Av Cronehag - 28 mars 2011 11:51

Finns det något härligare än vårpromenader? När luften luktar vår... Då får jag ny energi och börjar tycka att det är roligt att vara ute med hundarna igen.. Den här vintern har det varit sisådär med engagemanget om jag ska vara ärlig.. Dels för att det hänt så mycket i mitt liv och dels för att det varit så mycket snö :( Men nu börjar det sakta men säkert vända... Härligt*



Valpkursen med Vilda är avslutad och nu har vi börjat fortsättningskursen - unghund på brukshundsklubben. Vilda är så duktig! :) Det är så roligt att jobba med henne... Hon är verkligen supertaggad till träning... Det vi fokuserar på i vardagen just nu, är att andra hundar inte är det minsta roliga att möta på promenad.. Att inte hälsa, utan bara gå förbi som om de inte fanns... Att ha kontakt med mig istället för att dra som en tok varje gång hon ser en hund.. aa det är vad vi tränar mest just nu, varvat med inkallning och kontaktövningar..


Chillie och jag håller just nu på att maktkampa. Det låter kanske illa, men så är det.. Sedan Tobias flyttade och vi gick isär har Chillie velat ta över ledarskapet hemma. Tobias var hennes ledare och hon lyssnade verkligen på honom. Mig har hon alltid varit lite dissig mot, när jag sagt till henne, har inte fått samma respons som Tobbe... Så nu jobbar jag med mitt ledarskap och hoppas att Chillie snart ska fatta att det är inte hon som bestämmer..;) Keep on working :)

 
Av Cronehag - 28 mars 2011 11:39

I helgen rullade sig Vilda i något äckligt ute.. Vet inte vad det var, antagligen något dött djur.. Så när vi kom in blev det en välbehövlig, löddrande dusch! :) Chillie kom och satte sig i duschen medan jag höll på med Vilda.. Hon ville också duscha... Sött, det har aldrig hänt innan :)


 

 
Av Cronehag - 21 mars 2011 19:50

Titta vilken vacker tös som mms:ade mig idag!



Fina Fina Ejja!   


Av Cronehag - 19 mars 2011 17:29

Vilket härligt vårväder vi har haft idag.. Då lockade landet, där det blev bus och solande på altanen.. Mysigt*




Av Cronehag - 16 mars 2011 21:52

Lilla Pandora! *vink vink*


Ska kolla igenom datorn, kan hända att jag har några fler :)

Av Cronehag - 16 mars 2011 15:07

   


Dessa underbara bilder fick jag på mobilen för ett tag sedan... Värmer i min själ att se Chillies valpar växa och höra om deras busiga och galna upptåg :) Det är lycka för mig <3

Av Cronehag - 9 mars 2011 16:56

...får man det såhär mysigt efter blöta, blåsiga promenader...


       

Skapa flashcards