annasstaff

Direktlänk till inlägg 25 februari 2012

Uställning i Strömma

Av Cronehag - 25 februari 2012 19:00

Idag har vi varit en heldag på strömma naturbruksgymnasium på inofficellutställning. Jag har inga reslutat att skryta med idag, tyvär. Vilda blev 3:a av 4:a totalt, vilket ju förstås var en besvikelse. Men dommaren tyckte att Vilda hade musklats lite fel bak (överbyggd). Hon fick trots detta jättefin kritik och HP och nu laddar vi om för nästa inplanerade uställning som är i maj här i Borås :)


Kritiken från dagens utställning blev följande:


"Kraftik tik. Bra huvud och uttryck. Bra bett. Bra öron. Bra överarm och bröstkorg. Fina ben. Något överbyggd för tillfället. Mycket välmusklade och välvinklade lår. Bra svans. Rör sig bra från sidan. Något marktrång bak"


Den var ju inte fy skam den kritiken! :) Vilda var duktig i ringen. Har ju fortfarande lite svårt att stå, hon vill ju GÄRNA sätta sig ner, men vi jobbar på det..


Tiken som är till vänster om mig kom på första plats. En väldigt fin tik, med en väldigt trevlig matte.

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cronehag - 31 augusti 2013 16:00

Våren och sommaren är nu förbi. Lille Caspian tar all min tid, men fredagarna har ändå gått i hundarnastecken. Det har fungerat förvånandsvärt bra att ha med Caspian på hundträningarna. Det har mest fokuserats på agilityn nu i sommar. Men lydnaden ha...

Av Cronehag - 7 maj 2013 19:45


  Caspian och Chillie    

Av Cronehag - 7 maj 2013 17:45

              Vi har så roligt tillsammans, jag och denna vackra hund    ...

Av Cronehag - 25 februari 2013 11:30

      Varje fredag träffas jag och två kompisar och tränar i en lokal, med våra staffar. Ja, vi har faktiskt staffar allihop och inte bara en utan två stycken var! :) Elin har även med sig lilte bonus hundar ibland, eftersom hon har kennel och...

Av Cronehag - 18 januari 2013 12:30

Ja nu har det hänt grejjerr här vill jag lova! 12-12-12 föddes nämligen vår prins! En månad för tidigt ville han kika ut! 2175 g och 44 cm lång (eller aa kort!) ;) Han är en snäll liten pojk, men han har dåliga sovrutiner vilket innebär att jag vissa...

Ovido - Quiz & Flashcards