annasstaff

Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

Avmaskning, valpkurs och fostran...

Av Cronehag - 31 januari 2011 16:35

Nu är Avatar kullen snart ett halvår! Vad tiden går fort! Då är det dags att avmaska igen (glöm inte det kära valpköpare) ;)


Som jag har skrivit innan så har ju valpkursen börjat nu. Och ååå vad det är roligt! Jag kan ju allt man får lära sig där eftersom jag gått valpkurs ett antal gånger tidigare, men det är ändå lika skojj varje gång det vankas valpkurs :) Vilda är super taggad och jätte duktig på kursen, men ACK så GLAD! haha.. svansen går i ett och alla på kursen tycker att hon lever upp till sitt namn *fniss* Kursledaren är såå duktig och ger varje ekipage feedback och råd, det känns som man kan komma långt med henne som tränare :)


Och så det här med fostran... Nu är ju Vilda den snällaste valpen jag någonsin har ägt och som jag typ någonsin har träffat. Men ååååh vad jobbig hon är mot Chillie just nu. Blir så trött på Chillie som bara mesar sig och inte säger ifrån! suck... Vilda hänger i Chillies ben, tassar, hals, öron och Chillie skriker för att det gör ont. Har lite ont av att se detta, så det brukar sluta med att jag får gå emellan och säga till Vilda, som efter 5 minuter har glömt av förbudet och börjar igen.. Hur gör ni som har flera hundar egentlingen, om det nu är någon som har det som läser min blogg. Går det nånsin över, eller kommer det fortsätta såhär? Ska man lägga sig i, eller ska man låta det pågå? Vad är bäst? Är jag bara hemma är det lungt, men tycker det känns så jobbigt att lämna dem själva hemma, när jag vet att inte VIlda är snäll mot sin mamma... :(


Slutligen en liten bild på det omnämnda odjuret, haha ;)

 

 
 
Johanna

Johanna

1 februari 2011 11:11

Du får helt enklet ta o shocka henne riktigt ordentligt. Ta tag i henne ordentligt o mena allvar. Sen kan du avleda henne bort från Chillie så att hon glömmer bort det hon höll på med. Gör ngn övnig med Vilda i någon minut så att hon inte kommer på att hoppa på chillie igen. Var bara aktsam att inte börja göra övningar med henne direkt efter att du sagt till henne att inte vara på Chillie, för då tror hon att det är bra att hon är det. Hon får ju en rolig förstärkning efteråt. Nej, du ska förstärka med positiv övning efter att hon har låtit chilli vara i ngn min, då har hon glömt henne.

Jag har tre stycken, o den gamla på 13 år får ligga bakom grind i ett eget och ostört rum, så att han ska slippa de andra två busarna. vilket han älskar.

http://:www.mynameisjohanna.webb.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cronehag - 31 augusti 2013 16:00

Våren och sommaren är nu förbi. Lille Caspian tar all min tid, men fredagarna har ändå gått i hundarnastecken. Det har fungerat förvånandsvärt bra att ha med Caspian på hundträningarna. Det har mest fokuserats på agilityn nu i sommar. Men lydnaden ha...

Av Cronehag - 7 maj 2013 19:45


  Caspian och Chillie    

Av Cronehag - 7 maj 2013 17:45

              Vi har så roligt tillsammans, jag och denna vackra hund    ...

Av Cronehag - 25 februari 2013 11:30

      Varje fredag träffas jag och två kompisar och tränar i en lokal, med våra staffar. Ja, vi har faktiskt staffar allihop och inte bara en utan två stycken var! :) Elin har även med sig lilte bonus hundar ibland, eftersom hon har kennel och...

Av Cronehag - 18 januari 2013 12:30

Ja nu har det hänt grejjerr här vill jag lova! 12-12-12 föddes nämligen vår prins! En månad för tidigt ville han kika ut! 2175 g och 44 cm lång (eller aa kort!) ;) Han är en snäll liten pojk, men han har dåliga sovrutiner vilket innebär att jag vissa...

Ovido - Quiz & Flashcards